Kanske en liga som ska döda oss?

Visste väl det. Inläggen blir inte täta. Satt i säkert 20 minuter och försökte komma på vad fasen sidan heter, men nu när man kom på det så var det ju rätt uppenbart..

Mycket har hänt sen sist. Har varit en vända i Oskesamn. Där var det nästan bara fest som gällde. Trots att jag åkte ner med mamma för att rensa och städa ur hennes lägenhet. På måndagen anlände vi till hålan, åkte ut till moster och hennes gubbe i Stångehamn. Zelda fick följa med ner till Småland eftersom Belarius är "parningssugen" igen. Då fick hon känna på hur det känns att vara kopplad utomhus.. Gick väl kanske inte så jätte bra eftersom hon försökte "volta" sig fri och när inte det hjälpte så gjorde hon dödsrullningar på altan.
Lite senare började pimplandet. Sen blev det att åka till Manghöboi där Asja fanns. Längesen babe!
Hela vecken pågick nästan så här. Lite städning, alkohol, lite packning, alkohol, lite mer städning, mera alkohol.
Man var ju rätt sleten när man kom hem. Då blev det fest igen, både fredag och lördag..
Mikael var super taggad när jag kom hem på fredagen. Vi laddade ute på balkongen. Vin, öl och whisky.
Adde kom vid 2-rycket, strax efter det somnade Mikael. (oj va han var party..) så jag och Adde satt uppe till 05.30 och berättade spökhistorier för varandra.
På lördagen åkte vi ut till Svärtinge. Där var det också fest. Johan (min ex-svåger) var där med sina 2 kompisar ifrån Malmö. Trevligt trevligt.

I söndags så blev det strömavbrott runt 2-tiden på natten. Jag skulle precis sätta igång en film att somna till, helt plötsligt så dog allting, jag såg inte ett smack. Vi gick runt och kollade med ficklampa och mobillyse för att se om strömmen hade gått överallt. Hela jävla området var nedsläckt. Där jag låg i sängen (ovan att höra alla dessa ljud) märkte jag att det var något lustig oväsen i trappen och i grannarnas lägenheter. Folk sprang omkring och förde världens liv. Då fick jag för mig att det var en liga som hade klippt strömmen hos folk för att kunna bryta sig in i alla lägenheter och plundra.. Zelda har också börjat morra när folk är utanför dörren så när jag hörde henne morra för fullt ute i hallen trodde jag att livet skulle sluta, där i sängen, bakfull som fan, en söndag klockan 02.00.
Mikael hade somnat för längesen så han var inget vidare stöd.. Men efter ca 1 timme satte fläkten igång i sovrummet och då visste jag att strömmen var tillbaka. Att man kan sakna alla dessa elektriska ljud som finns runtomkring, som man vanligtvis inte tror att man hör.

Imorn ska jag på mitt andra s.k "modell-jobb". Har även tvingat med mig Linda eftersom det skulle vara 2 tjejer och 2 killar. Vi ska tydligen spela par med Figge B och Figge D. Vi ska alltså göra reklam för Choklad-kompaniet. Fancy! Men men, Mikael hade ju redan tackat ja åt mig utan att jag visste om nåt. Så det var inte lönt att tacka nej. Sen å andra sidan så är det ju en kul upplevelse. Fotojobbet på Palace var väl inte lika kul, för mycket närbilder. Ibland kändes det som att Ola, fotografen, var inne i näsborren med kameran..

Imornkväll ska jag Mikael Linda och Pera till Sörsjön. Vi har hyrt stugor över natten. Kvällen erbjuder kräftskiva och coverband med mycket gamla låtar. Hoppas det är oldies dom menar med "gamla".

Nu ska jag testa alla mina fynd jag har shoppat!
Hej å hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0