Kommer det hålla?

13 Agusti 2007

Kan inte rå för det, men jag har en tendens att alltid jämföra alla bloggsidor med Eventually. Har försökt skriva blogg på andra sajter förut, men det har liksom alltid dött ut. Men nu ska jag banne mig ge blogg.se en chans!
Så märker vi om det håller.. Kanske en vecka eller två.

Visserligen en rätt tråkig dag att börja skriva på. Måndagar är alltid tradiga. Har bara tråkiga uppgifter framför mig. Ska visserligen iväg med Linda vid 16 rycket, hon ska handla horsestuff, jag ska följa med och låtsas att jag också har en häst.. Sen blir det storshopping på Rum Interiör, my favourite place! Inredning är fan rolígare än kläder. Trodde aldrig det skulle bli så, men saker och ting ändras. Roligast skulle ju vara om man hade ett eget hus, som man själv fick inreda efter smak och tycke. Trött på lägenhet. Jag och min man har stora planer, stort hus, hund och bebis. Unge får vi självklart vänta med ett tag till.. vinsuget om helgerna måste lägga sig först.

Dagens schema, tvätta och torka golv. Varför är man så dum och skaffar, inte en katt, utan TVÅ?? Jag är så le på dom. Den ena bara gnäller (konstant!) och den andra kräks. I morse när jag vaknade hade en utav dom fått heavy diarrhoea, så det var 150 bajs-tass-avtryck inne i duschen, på toagolvet, i hallen och i köket. Underbar syn när man kliver upp och ska göra frukost. Hoppa 3-steg mellan fotspåren och försöka att inte tappa smörgåsen på golvet.

När vi flyttade in här så upptäckte vi att vi inte behövde använda tvättmaskinen inne i badrummet (så den luckan används som extra förvaring) eftersom ingen i huset verkade tvätta. Men nu ska man vara glad om man kan tvätta 1 gång varannan vecka. Hela soffan måste nu tvättas, överdrag och hela skiten. Zelda hade sin inkontinesperiod för ett par månader sen då hon pissade precis ÖVERALLT, på golvet, i mina skor, på kläder och i min säng. Efter ett tag så blev hon helt rumsren, tills i torsdags. Jag märkte inget, jag tyckte hon såg så söt ut där hon satt i soffan, såg allmänt nöjd och koncentrerad ut.. Tills jag upptäckte, vad som kunde ha blivit hennes död om jag inte hade lugnat ner mig, att hon satt och pissade i soffan!
GUD VA KUL MED KATT!

Sommaren leder mot sitt slut, agustifesten är nu över. Var ute i fredags med gänget. Öltält och uppträdanden. Det är så mysigt med öltält. Man kan varken vara för ung eller för gammal för att sitta där och njuta inpå småtimmarna. Barnfamiljer, ungdommar, vuxna och pensionärer, alla lika glada! Men nu är allt över, för detta år.
Nu har det blivit framröstat att Karnevalen kommer tillbaka nästa höst. Så underbart! Då ska vi kolla på alla som har klätt ut sig i paraden som dansar och sjunger. Har man tur, kan man få se tjejer som dansar med minimala paljettbikinis, då en eller två tuttar hoppar ur. Är ju inte så homo, men fan vad det är kul!


Dags att hoppa in i duschen och göra mig redo för att handla saker till min nya häst.

______________________________________________________________________________

- När jag blir stor ska jag flytta till Frankrike!

- Inte Frankrike, dom jävlarna tror alltid att man är tysk! Om man ber om salami i en butik frågar dom alltid "Scheiwen?" Va?? Scheiwen? Ein, Zwei, Drei??
Bara för att man är blond och lång är man automatiskt nazist eller vadå? I WAS BORN IN AUSWITZ OKEY! DONT CALL ME GERMAN!

- Du är väl lite för ung för det va?

- THEY DID EXPERIMENT ON ME!!! I CAN NEVER BE OLD!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0