Alkohol- orsaken till alla problem och lösningar här i världen

Hjälp va tiden går fort! Våren är äntligen här!
(ja lovar att det kommer snöa imorgon bara för att jag vågar mig på att skriva så..).

Åka bil med nervevade rutor, music, lökringar och glajjer på väg hem från jobbet, DÅ är det banne mig vår på gång!

Om inte det räcker som vårtecken så är det bara att kolla mig i ansiktet, fräknarna börjar göra premiär. Mer än vanligt alltså..


Nu har Zelda fött, eller det var ju ett tag sen, dom är ju 17 dagar gamla idag. Den natten var nog den jobbigaste natten på länge. I en veckas tid hade jag stirrat Zelda i rumpan 24/7 utan att se några tecken på förlossning. Men helt plötsligt, kl. 01.00 en lördag kväll (tack o lov att vi beslutade oss för att vara hemma!) så hoppar zelda upp hos mig i soffan och börjar jama för fullt. "Jätte konstigt" tänkte vi och fortsatte att kolla på Van Veeteren. Sen ser jag hur blöt hon är där bak. jaha.. oj då.. hennes vatten har visst gått. (där av jamningarna).. Så jag och Mikael följde efter henne in i vårat sovrum (vilket ära!) och där börjar hon att krysta. Plupp, där kom en liten misse ut. Jag fick hjälpa henne att bryta navelsträngen, väldigt mumsigt. Efter en liten stund kommer den andra, men bara halvvägs, så den fick jag slita ut.. Men moderkakan satt fortfarande kvar inne i henne samtidigt som navelsträngen satt fast i kattungen (jätte svårt att förklara), men helt plötsligt flippar zelda och får för sig att hon inte vill vara i sängen, så hon börjar skena runt med den första kattungen i munnen och med den andra släpandes efter sig. KUL FÖRLOSSNING! Sen var det lungt, vi hoppades på att det inte skulle bli fler eftersom hon verkade helknäpp. När hon sen ligger och tvättar sina 2 små barn så lyfter jag på svansen, där kom den 3e ut. Ok.. Sen kom den 4e. Så vill jag föda. Typ ligga och läsa korsord eller nåt liknande, sen kommer någon in och lyfter på min kjol, jaha Johanna, du har fått en liten dotter. Jaha..(?) Okej, va kul! Typ.

Efter den 4e var klockan 06-nånting.. Allt var lungt, Zelda hade självklart flippat ett par gånger till och sprungit runt med kattungarna i munnen, men då var det verkligen lungt. Hon hade lagt sig med sina 4 barn och alla sov. Äntligen fick vi sova.

När vi hade sovit ett par timmar så väcker Mikael mig.. "euhm.. var det 4 kattungar igår?? För nu är det 5.."

Så nu har vi SJU katter här hemma.. Men det ska nog gå bra..


Maskeraden var helt sjukt rolig. (se bilderna på http://lipidami.bilddagboken.se/) Alla hade tagit maskeraden på allvar. (alla förutom 1 då..) Det var allt ifrån 2 spidermans, en jättebaby, en ko, en kyckling, en gorilla, en indian, ronja & birk, en alv, en hiphopare, en läderbög (klockrent!), en sexig städerska, 2 nerds, pippi långstrump, raggare, en pirat, en nyckelpiga, en mumie m.m. Klockren kväll, verkligen!

image3

Kvällen efter var väl inte lika lyckad kanske.. Kim hade avskedsfest förra söndagen eftersom han ska flytta till Cypern (så gick det med hans nya normala svensson-liv-jobba-normala-tider-på-mobilakuten) och stanna där till oktober. Hela jag var väl aningen seg efter maskeraden, men det var ju Kims avskedsfest och då får man ju faktiskt ställa upp och peppa till sig lite. Senare på kvällen, strax innan utgång, så står jag och Adde i köket, han vill testa mina kunskaper i vighet. Okej, tänkte jag, jag är ju rätt vig så det ska väl inte vara några problems. Han håller upp sin hand jätte högt upp och ber mig sparka lika högt. Jag laddar från Gotland i världens tightaste jeans, TJOFF! så slog jag omkull mig själv och landade med bakhuvudet före.. Jag blev liggandes ett bra tag. Får hjälp upp. Försöker norpa åt mig groggen för att "peppa till mig" igen. Men icke. Det blev en taxi hem. Tjoho vilken kväll! Var hemma både måndagen och tisdagen från jobbet, men återvände på onsdagen eftersom jag kände mig helt kry. Sen på kvällen skulle jag plocka ur diskmaskinen och ser inte att ett utav skåpsluckorna är öppna, reser mig upp jätte fort och slår i hjässan, stenhårt! Den smällen gjorde fasen ondare än den jag fick när jag slog i bakhuvudet hos Kim. Återigen, aj aj aj! Är fortfarande inte riktigt bra i skallen! Har nog antagligen blivit lite cp-skadad.


Ok, funny stuff. Jag har äntligen lagt av med nässpray! Har varit utan i snart 2 veckor. Inte dåligt. Hoppas det är för gott denna gång också. Har trillat dit till och från i 8 år. När jag tänker tillbaka så var jag lika galen i nässpray när
jag var barn.
(Hittade min lilla gömma.. antar att detta är ca 1 års förbrukning för mig, sen vill jag bara tillägga att detta är säkert inte alla, många har jag nog slängt. Känns som att det var på tiden att jag tog itu med mitt sprayande..)

image4

Om 25 dagar åker vi till Venedig med Pappa och Anneli. Ska bli så himla underbart! Mycket på g nu under 2008.

Ser fram emot våran inflyttningsfest/27-års fest på lördag. Har inget vidare alkoholsug just för tillfället, men det kan ju bero på att man var lite halvbakis igår. Helgen efter det, svärfar och Margita kommer, helgen efter det, OHAMN MED MIKAEL, CLARA OCH JIMPA!


Clara ringer till chefen.

Clara: Skulle behöva vara ledig..

Chefen: Jaså, är det möjligtvis den 25e?

Clara: Jaa.. hur visste du det?

Chefen: Vi har nog hört talas om eran "swingershelg" med Petersson`s!


Roligaste idag:

Jimpa hade varit på uppdrag i Lindö. Han skulle installera ett larm i en riktigt fräsh mång-miljons villa. Han börjar borra i ett av rummen, men tycker att det går lite trögt så han byter till slagborren. (mycket klokt val tyckte Jimpa säkert) han tar i och helt plötsligt så gick det. Väldigt lätt. Han funderar lite, går in i andra rummet som ligger vägg i vägg med rummet han borrade i.. jaha, där var visst deras nyrenoverade badrum. Då hade alltså slagborren gått igenom väggen in i badrummet och pajat deras nyuppsatta kakel! Men Jimpa sa att dom säkert kunde "putsa till det lite", så skulle det nog se bra ut igen..


Om en vecka kommer våran nya asbraiga kamera!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0