Brick-mongo

Just nu är jag lite upprörd, eller snarare irriterad och sur.
För ca 3 veckor sedan sa min läkare på vårdcentralen att jag skulle få göra en gastroskopi om ca 2-3 veckor. Han kunde inte säga exakt när eftersom det har varit strejk inom sjukvården + semestertider. Så jag ringde efter ca 1 vecka för att kolla av med dom ang tid och förberedelser. Då säger dom att inget datum är spikat ännu men att jag skulle ställa mig in på att få komma i mitten av augusti ungefär.
Så av ren nyfikenhet ringde jag dit idag igen, då säger dom att det antagligen blir runt den 27 aug. Jag blir lite sur och påpekar att jag faktiskt skulle få komma i MITTEN av augusti, inte i slutet. Så hon går iväg för att prata med en sjuksyster och när hon kommer tillbaka säger hon att det nog blir i september istället! Samtalet blev bara värre och värre. Så jag blev sur på henne (som självklart inte kunde rå på detta) och berättade hur dåligt jag tyckte det var att dom inte kunde ge mig vettiga besked. Men skam den som ger sig, nu har jag blivit uppsatt som "prio", att om det är någon som avbokar sin tid så får jag komma istället, så länge jag hinner fasta inför "ingreppet".

Hade födelsedagsfest i lördags, ett riktigt lyckat party om jag får säga det själv. Underbara vänner, skapligt väder, mycket alkohol, fina presenter (tack så jätte mycket) och framförallt, inget besök ifrån Securitas!
Fick 2 flaskor Dooleys, 3 flaskor vitt, 1 flaska rött, 4 rödvinsglas, 1 dekorerat vitvinsglas, ljus, cigaretter, grytunderlägg, ett armband, en skål, en frisbee, örtmix, toast-tattos, 3 pennor (internt skämt mellan mig och Clara) m.m
Tack alla snälla och underbara!
Vill ni se bilder från kvällen, besök http://Lipidami.bilddagboken.se/

Ihelgen blir det relativt lungt för oss, eller lungt är väl fel ord med tanke på att vi ska ut till pappa och Anneli som har varit i Tyskland och bunkrat haha, men det blir iallafall inte krogen och det känns skönt. Ska bli riktigt trevligt att åka ut till Sörping, hoppas bara det blir fint väder så vi kan ta oss ett dopp i poolen. Så länge inte pappa skvätter ner mig i ansiktet som sist. Alla tyckte det var jätte kul, förutom jag.. Men han ska nog få igen!
Ska även försöka komma ihåg att be pappa blanda ihop en drink med flera olika färger, som han gjorde åt mig när jag var liten. Fast då fick jag ju självklart ingen alkohol i.. hoppas jag.
Poängen med drinken är för att få lite barndoms-flashback, man är ju 23 nu och börjar bli lite gammal och rostig, så en trip down memorylane kan behövas.
Varför har jag inte varit på Harrys än???? Det är väl inte lika kul längre nu när jag "får" va där, mycket mer spännande att va där olovandes. Samma sak som när jag Janna och PP smygfestade på högstadiet, häxblandning och en cigg i skogen var ju hur busigt som helst. Man får ju inte samma kick idag av att röka och ta ett glas vin precis.
Kommer ihåg när jag och Janna pratade om det på gymnasiet, att vi saknade spänningen man upplevde som yngre. Så vi hade tänkt dra på oss benvärmarna, rulla ihop ett par halvdana cigg och gå till parken och dricka häxblanding, men av nån anledning så gjorde vi aldrig det. Vi lämnade antagligen benvärmarna hemma och gick ner till Bäckgatan istället. Men idag kan man känna exakt så som man gjorde i gymnasiet, när man pratade om tiden på högstadiet, fast man tittar tillbaka på tiden på Bäckgatan. Shit vilka stammisar vi var!

Har funderat lite på Abbe´s, (f.d Bäckgatan). Han som köpte det stället och döpte det till Abbes måste ju trott att det var värsta guldgruvan med tanke på allt folk som hängde där jämt. Men av nån anledning så är det inte en kotte där inne (iaf inte när jag har varit på besök i Ohamn). Kan det bero på namnet "Abbe´s", eller är det så att VI som stod för folket och "hänget" har flyttat?? Tror på det sistnämnda.

Idag får jag mina nya glajjer. Så från och med idag är jag ett s.k Brick-mongo. Klara har redan välkomnat mig in i klubben, känns bra med lite moraliskt stöd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0