köttgryta

När jag var liten brukade jag läsa Lyckoslanten. Då bestämde jag mig att när jag blir stor, ska jag bli som "Spara", för "Slösa" verkade ju helknäpp.

Men tyvärr så blev jag nog den sistnämna iallafall. Kanske inte när det gäller att köpa dyra och onödiga saker, men när det kommer till saker som finns i hemmet. Om vi har köpt en ny flaska med diskmedel och ca 2 cm är kvar i den gamla, så öser jag ut diskmedel för att den ska ta slut. Ja menar, 2 cm drygt diskmedel räcker ju trots allt rätt länge. Samma sak när man tvättar håret och det finns lite kvar, så fyller jag hela handen full med shampo för att jag sen ska kunna slänga den flaskan och ersätta den med en ny. Varför låta 4 ark sitta kvar på toarullen? Då kan man lika gärna unna sig lite mer papper istället och sen slänga rullen.


I förrgår hade jag laddat hela dagen på "Det okända" som alltid går kl.20.00 på Tv4plus. Brukar vanligtvis ha oturen och missa det, men i förrgår, så hade jag för en gång skull kommit ihåg det, Mikael påminde mig t.o.m. Men när vi sätter oss i soffan så är det "Hjälp, jag kan inte sluta fisa!" Hallå?? Vad hände med "Det okända"?? Skit sur blev jag. Men av någon anledning så fastnade jag framför fis-dokumentären. Kan ibland tycka att jag själv är lite pruttig om dagarna, men efter det där programmet så ligger jag i lä.


Sen såg vi en annan dokumentär om en kvinna som hade bantat bort 2 vuxna män och skulle operera sig för att få bort all överskottshud som flaxade runt på hennes kropp. Förstår inte varför dom alltid ska vara så generösa med operationsbilder. Man fick se hur hon blev uppsprättad, hur dom skar bort fett, sög ut fett, sydde ihop henne m.m.

Men nu till det äckliga. (Ni som känner mig vet ju om att jag har rätt stor aptit). När kvinnan hade kommit hem från sjukhuset så satt dom i soffan och pratade om hennes ingrepp och hur skönt det var att få komma hem bla bla bla. Sen helt plötsligt så får man se en stor skål med nåt i, jag antog att dom skulle laga mat. Jag tänker "Åh, dom ska äta kycklinggryta, va gott!" I samma sekund inser jag att dom gjorde tillbakablickar från hennes operation, å det som låg i den silvriga skålen var hennes bortsugna FETT!!! Jag blir äcklad bara av att skriva om det. När jag berättade det för Mikael höll han på att dö av avsmak. Han tycker jag borde söka hjälp för min aptit. Att när man kan få människofett att se ut som kycklinggryta så är det nåt som är riktigt fel..


Helgen är fullspäckad, som vanligt. Vi hade bestämt att vi skulle ta det lungt. Vi har alltid sånna sunda tankar i början av veckan, tills fredagen börjar närma sig. Ikväll blir det middag och lite alkohol ute hos mamma. Sova över. Sen på lördag ska vi in till stan, mamma ska köpa ny mobil och jag o Mikael måste inhandla dom sista julklapparna. Kan inte nån bli riktigt elak eller vägra äta sin gröt? För enligt tomten så ska ju inte dom få några julklappar, då slipper vi springa runt och leta efter nåt till dom. Men alla är tyvärr väldigt snälla.

Igår frågade Clara om vi skulle hinna ses nåt innan jul, för hon ville ge mig en julklapp. Jag sa "Men åh, då måste jag hitta nåt till dig med.." Men hon sa att det var en "liten sak, typ ingenting". Så nu måste jag hitta nåt litet till henne, som är ingenting, typ.

Sen på lördag hade vi LOVAT varandra att vi skulle vara hemma. Men då kom vi på att Figge och Ullis skulle ha inflyttningsfest. Så vi sa att vi kunde gå dit och kolla nya lyan, dricka typ en öl och ett glas vin och sen gå hem. Sen är ju min älskade Fisa i Norrköping hemma under jul så hon ska också följa med och sen slagga hos oss. Så ni ser, vart tog den lugna helgen vägen??


Projekt "fixning inför julafton" Först gran, sen om-möblering.
        
Riktigt myspys. Nu är vi redo att "hosta" julafton.


Det har börjat spöka här hemma! Igår när jag skulle upp och kissa på natten så gick skrivaren igång! Trots att den inte ens var INKOPPLAD till datorn!!!

Hur scary är inte det? Kissade nästan på mig. Sprang in till Mikael "Är du vaken? är du vaken?" Till svar fick jag "NU är jag det.."

Han tyckte inte alls att det var så läskigt. Sen somnade han. Jag fick sova med täcket på örat hela natten.



Varför finns det inte bruna toaborstar för? Känns väl som den mest lämpliga färgen på en toaborste.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0