dan före dan

Igår slog jag in julklapparna till pappa och Anneli. Eftersom jag inte var klar med rimmen så fick dom ligga framme över natten så jag inte skulle glömma bort dom. Jag var smart och lade dom högt uppe på byrån, i trygg säkerhet från katterna (speciellt Belarius). I morse när jag vaknade låg det 2 stora spyor i köket med massor av rött presentsnöre i. Kunde inte förstå vart dom hade fått tag i snörena eftersom jag hade gömt undan allt kvällen innan. När jag senare gick in i vardagsrummet för att hämta pappa och Annelis julklappar ser jag att snörena är bortnaffsade, även etiketterna var trasiga. TACK!

Idag är det dagen före julafton. Vi har MASSOR att göra. Igår kom svärfar Ulf hit och hälsade på, så då hade jag städat rätt ordentligt, men med katter i hemmet så måste jag ÅTERIGEN dammsuga överallt. Jag kan aldrig städa "lite grann", utan städar jag så städar jag kliniskt rent. Men att städa så grundligt är rätt underskattat. Ingen vet ju hur jag har slitigt. Det har aldrig hänt att någon exempelvis har sagt "Men gud Johanna va du har städat här hemma, men ser verkligen att du har skurat kaklet och rengjort spisknopparna!"
Så nu känner jag att jag lägger min maniska städnoja åt sidan. Finns för mycket annat att göra. Har fixat iordning inne i klädkammaren, det är så fruktansvärt mycket julklappar där inne! Å mer kommer.. (blir lite pirrig i magen när jag tänker på att jag ska öppna paket imorgon). Har även kört nya julservisen i diskmaskinen så den är ren och fräsch imorgon. Fixa och dona med mat, göra plats i kyl och skafferi, rengöra alla möbler från katthår då flera i släkten är kattallergiker. Katterna får by the way vara inlåsta på julafton, för pappa och Annelis hundar Bonnie och Diva ska vara med på jul. (Bonnie äter katter..) Men det gör inget, kattskrällena är ändå rädda för barnen så dom brukar gömma sig.

I år hade vi lite problem att fixa tomte, Hampus och Wilma är 9 och 7 år så dom skulle känna igen tomten om nån utav oss skulle klä ut sig. Så jag har nu hyrt en tomte! Tomten berättade för mig att han fanns på bild på folkbladet om vi ville se, så efter samtalet gick jag ut på nätet och kollade. Jag tror ärligt talat att det är RIKTIGA tomten!! Han behöver varken mask eller skägg. Känns riktigt kul eftersom Wilma påstår att tomten är en bluff. Ska bli intressant att se hennes min imorgon. Jag har även bestämt mig för att sitta i tomtens knä. Jag är faktiskt rädd för tomten, så jag hoppas att jag har fått i mig lite alkoholhaltig glögg innan han kommer..
(För er som vill se tomten, skriv "tomten Rolf Norrköping" på Google, så kommer det upp en sida från Folkbladet)
Han är tydligen så populär att folk ifrån Sthlm ringer och vill hyra honom över jul.

Nu har jag verkligen inte tid att sitta här mer. Mikael kommer hem snart och då ska dom sista julklapparna inhandlas. Kul att gå på stan den 23e.. Lär ju inte alls vara mycket folk ute..

GOD JUL!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0