Who the fuck is Alice?

Första veckan som faktiskt har känts väldigt lång.. Kan bero på att vi lever som trash just för tillfället. Nästan inga möbler kvar i lägenheten, inga grejer, ingenting. Fast det är väldigt mycket kvar ändå. Konstigt.
Dom ända möblerna vi har kvar i lägenheten är soffan, soffbordet, byrån och databordet. Resten är redan i nya lägenheten. Förstå, inget matbord, ingen säng.. Så vi har sovit i vardagsrummet i 5 nätter..
Men allt blir så djävulskt bra i nya lägenheten. Är så oerhört laddad. Men mycket måste inhandlas.
Det ska vara nytt och fräsht i en ny och fräsh lägenhet. Ny soffa, nya garderober, nya lampor, nytt databord, nytt badrumsskåp, nytt underskåp, ny byrå.. listan blir lång.. och dyr..

Har inte kunnat träna så mycket som jag hade velat den här veckan. i fredags var jag och Clara på Streetdance och i tisdags var vi på vattengympa. Det var mycket jobbigare än vad jag trodde. Så det ska bli intressant att ha djupvattensträning efter detta.
Efter badet gick vi till relaxen. Bubbelpool, bastu och ångbastu. Jag är verkligen ingen bastumänniska. I den vanliga bastun slängde dom på mer  vatten hela tiden så tillslut kändes det som det brann i näshåren. Ångbastun var så intensiv så det kändes som jag höll på att kvävas. Så vi satte oss i det stora basturummet istället där temperaturen inte är så varm.

Känner mig fullsketen. Har så mycket att göra, så jag förstår inte vad jag sitter här om.
Idag ska vi fortsätta packa upp i nya, imorn ska jag till frissan och sen luncha med Clara på stan. Hon har bestämt att vi ska köpa ett "renings-mirakel". Så länge det inte innebär en slang och en tratt så är jag på.
Eftermiddagen består sen av shopping shopping shopping. Mikael och jag ska cruza runt i stan och inhandla möbler och grejer. Sen blir det målning i kök och hall. Tapetsering i vardagsrum och sovrum får bli ett senare projekt. Lördag bjuder på curling och firmafest. Söndag IKEA. Jag tror jag älskar IKEA.
Så typiskt med firmafest när man är mitt uppe i en flytt.. Men jag är ju en surviver, så jag överlever.

Kan det bli februari 2009 snart så vi kan få åka till Thailand? Är sjukt överladdad. Vill börja packa redan nu, eller åtminstonde skriva en "vad-ska-jag-ta-med-mig"-lista. Men vi har kommit fram till att det enda vi ska ta med oss är badkläder, underkläder och tandborste. Resten köper vi där. Ok, nåt plagg får man väl ta med sig också.

Om 2 månader får vi kanske utökning i familjen. (hoppas hoppas). Då blir vi rika. Hoppas Zelda (om hun nu är dräktig) får TIO kattungar! Då har vi 60.000 kr. Inte så troligt, men 4 stycken kan hon väl få? 24 papp.
Sist dom försökte nuppa så lade sig zelda på rygg hela tiden. Det innebar stora problem för Belarius eftersom missionären inte är en funktionell parningsställning i djurvärlden. Det hela slutade med att Zelda fick spasmer i bakbenen och sparkade Belarius i pungen flera gånger. Men nu, har dom nog lyckats. Ja menar, hur svårt är det??

Vet egentligen inte varför jag skriver här.. tror inte ens att jag har gett ut min bloggadress till någon.



Mitt kaffe är väldigt svart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0