Rockabilly

Igår var man ledig från jobbet. Skönt men onödigt. Trodde Zelda skulle föda, men icke. Har blivit helt uppjagad efter att ha "forskat" på nätet om katt-förlossningar. Man borde nog inte lägga ner så mycket energi, utan bara låta det ske. Ja menar, alla bonnkatter brukar ju föda ute och dom klarar sig ju bra. Oftast.
"Se till att räkna alla moderkakor, det ska finnas en moderkaka per kattunge, råkar en fastna där inne, ÅK FORT TILL VETREINÄREN! Om honan inte får ut alla kattungar, ÅK FORT TILL VETERINÄREN, blir en kattunge kvarlämnad i magen innebär det en säker död för honan! Får honan inte ut alla på egen hand? Stoppa in fingrana i slidan och dra ut den, annars kan honan DÖ!"
Inte konstigt att jag är nervös.
Men allt ska nog gå bra. Hon är så himla tjock, så man tycker att det borde vara dags nu. Dom säger att katter brukar föda på dag 63 och nu har hon varit dräktig i 62 dagar. Om hon föder senare så finns det en chans att kattungarna blir jätte stora och hon får svårt att föda ut dom. Tänk dig att vara katt, helt plötsligt löper du, du fattar inte riktigt vad det innebär, utan du parar dig, tycker att livet är trevligt, sen 2 månader senare ska du föda ut en hel kull. Pappa var här igår och fikade, han undrade om katten var medveten om att hon har kattungar i magen. Jag sa att hon borde det eftersom dom sparkar för fullt där inne. Men då konstaterade vi att hon likaväl kan tro att hon är lite "körig" i magen.. Har lovat Clara att hon ska få vara med när Zelda föder, om hon inte kan närvara så ska jag filma. Frågan är om jag kommer göra det?! Kommer nog glömma bort det.

Ikväll ska jag jobba kvällspass, 16-23. Så underbart jobb. Alltid skönt att kunna jobba kvällspass, få sovmorgon, jobba mindre timmar och ändå tjäna mera pengar än på dagspasset. Hade kunnat jobba dubbelpass också men det pallar jag inte. Sist jag gjorde det var jag så trött att jag sluddrade när jag kom hem. Då hade jag varit på jobbet i 16 timmar.. Sen upp klockan 05.15 dagen efter.. Men som sagt, jag är nöjd över att det finns möjlighetet till att tjäna mer. Skulle inte vilja ha ett jobb där man ligger på samma lön varje månad utan att kunna tjäna ett öre mer.

Igår räknade vi ut att det är mindre än 11 månader kvar tills vi åker till Thailand. Känns som det var nyligen vi fick julklappen där det stod "om 14 månader drar vi till Thailand i 2 veckor.." Är så överladdad, kan knappt bärga mig. Sen i maj drar vi till Italien, Venedig. The town of romance. Sjukt pepp! Vi hade tänkt åka till Bulgarien eller Turkiet i sommar, men jag känner mig rätt nöjd med dom resorna vi redan har inplanerade faktiskt. 2 resor inom loppet av 10 månader. Tack snälla pappa, Annelie, Svärfar och Margita!!

Skulle ha åkt ner till Oskarshamn under påsken, men har nu ångrat mig. Känner verkligen för att vara hemma. Har mycket att styra med ändå. Måste fota mig för nytt leg och pass. Inhandla sista plaggen till maskeradfesten som är helgen efter påsk. Mikaels breda hängslen har jag snart vunnit på Tradera, han behöver bara ett par riktigt häftiga glajjer och brylcreme, sen är han klar. Min asheta pennkjol kom på posten igår. Snortight och hög i midjan, precis som jag ville ha den. Men nu gäller det att jag inte äter för många räkmackor på festen, annars spricker nog kjolen. Jag och Clara ska antagligen på stan ihelgen och då blir det en sväng till Myrorna, där jag hoppas att jag kommer hitta ett par snygga pumps. Sen behöver jag en top eller en blus, gärna röd. Sen måste ett knallrött läpptift inhandlas. Locka mitt blonda hår (som blir blont den 27e då jag gör mitt sista besök hos frissan), sen är jag rockabilly så det skriker om det. Jag och Mikael kommer va skit heta!
Men jag är riktigt nyfken på vad Clara och Jimpa ska va.. Hon säger att jag kommer skratta så jag får tårar i ögonen och kissa på mig när jag ser dom.. Känns inte så tryggt om jag nu ska kissa ner mig. Jimpa ville från början vara utklädd till ett träd, så jag hoppas han har kommit på bättre tankar :)

Dags att sortera lite tvätt. Tid om 50 minuter. Jag gillar faktiskt att tvätta, det känns så rent och fräsht. Sen jobb vid 16. Ska försöka laga lite krubb därimellan också. Mindre pepp.

Fy fan, om man kunde kortfatta sig nångång? Tur att man skriver fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0