no water

http://www.youtube.com/watch?v=P842Tmi6lrc

Jag älskar det här klippet när Beckhams gästar Ali G. Men vad är det för fel på David?? Victoria sitter där, söt i soffan, skrattar och pratar för fullt, men David, han är ju helt lost! Han säger nästan ingenting, låter jätte mesig och verkar allmänt trög och tråkig.

Idag vid 09.00 stängde dom av vattnet i alla lägenheter. Vi får inte tillbaka det fören vid 15.00. Vi glömde ju självklart att tappa upp vatten igårkväll så vi har inte en droppe här hemma. Jag vill duscha!
Sen blev jag jätte kaffesugen, men det var ju dött lopp. Kom då på att jag kunde dricka te istället. (?) För te gör man ju inte alls på vatten.. Hur som helst, hittade jag flaskan jag fyllde med vatten igår. Det blev 2 koppar kaffe. Rena rama änglapinket.

Mycket har hänt dom senaste dagarna. Vid 23 i torsdags ringde min syster. Mamma hade fått bröstsmärtor och fick åka ambulans till akuten. Jag och Mikael åkte dit vid 00.00, samtidigt som ambulansen kom. Mamma hade jätte ont och ketoganet (stavas säkerligen INTE så) hjälpte inte, så efter 3e sprutan började smärtan avta och mamma blev jätte hög. Dom tog EKG på henne och en massa prover. Dom sa att hjärtat var i "toppform" så vi behövde inte oroa oss, utan dom trodde att smärtan ev. kom ifrån magtrakten. Vid klockan 03.30 kom äntligen läkaren in. Han kunde knappt någon svenska och ställde jätte konstiga frågor.
Av nån anledning så började både jag och min syster asgarva. Hon skrattade åt hans knäppa fråga och jag skrattade åt hans dåliga svenska. Han blev skit sur och sa:
- VAD ÄR SÅ ROLIG? VARFÖR NI SKRATTA???????
Förstå så pinsamt! Syrran räddade iallafall situationen så gott hon kunde, men han verkade ändå sur.

Han gick sen iväg för att prata med dom på Linköpings sjukhus. När han kommer tillbaka vid 04-tiden så säger han att mamma måste läggas in på HIA (hjärtinfarktsavdelningen). Mamma blev helt knäckt. Min syster fick ett mindre utbrott. Hon menade på att det var jätte dåligt av dom att först säga att hjärtat var i toppform och att vi absolut inte behövde oroa oss, låta oss vänta på en läkare i över 3 timmar, och sen säga att hon måste läggas in på en hjärtavdelning!
Vid 04.30 åkte vi hem. På morgonen dagen efter så ringde jag till sköterskan. Mamma hade fått egen telefon. Dom ville hålla koll på hennes EKG. det visade sig sen att det var bra, men att dom misstänkte kärlkramp. Mamma blev kvar till lördagen, sen fick hon "Permis" fram till måndagen. Vi ville inte att hon skulle vara själv över helgen så hon fick bo hos oss fram till måndagen. Tillbaka till sjukhuset för att göra arbetstest. Ingen kärlkramp tack o lov. Så nu är hon äntligen utskriven, men vi vet fortfarande inte vad som orskade bröstsmärtorna.

Nu hinner jag inte skriva mer, för mamma ska hämta upp mig.
Skriver mer sen när jag har tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0