Första riktiga snön

Igår när vi tittade på tv så dök reklamen för Singing Bee finalen upp. Tyckte jag kände igen tjejen som vann 50.000 kr i avsnitt 2. Jag sa till Mikael att om hon pratar skånska så måste det vara hon Jenni vi festade med hemma hos Johan förra våren. Så jag gick in på tv3.se och kollade in avsnittet där hon deltog. Visst pratade hon skånska! Sen tittade jag igenom festmappen från den kvällen hos Johan, jomenvisst, t.o.m samma linne och samma vita armband/klocka hade hon på sig den festkvällen som i tvn. Måste ju vara hon. Så jag sms:ade min f.d svåger och frågade, och det visade sig att jag hade rätt. Hon ska nu tävla i finalen på fredag, ska försöka komma ihåg att titta på det.

 Jenni och jag hos Johan.

Den här veckan tycktes gå rätt långsamt till en början, men nu är det redan torsdag. Har varit väldigt nyttig den här veckan. Eller så nyttig man kan bli när man är arbetslös. Har städat, tvättat, sorterat lådor, städat våran "walking-closet", sytt ihop våra bäddmadrasser, dammsugit halva lägenheten (sen va det inte roligt längre). Även igår tvättade jag. Tycker faktiskt om att tvätta. Det känns så fräscht. Igårkväll bakade jag även mitt glutenfriabröd och frallor åt Mikael.

 

Om en liten stund kommer mamma hit. Hon har med sig sin symaskin. Hade tänkt sy in lite jeans som har blivit för stora, samt laga våra älsklingsjeans. Mina Lee och Mikaels Wrangler. Dom är så satans trasiga så frågan är om det ens går. Mikael köpte Gaffa-tejp igår så det blir först att sy ihop dom med kors-stygn på maskin, sen gaffa-tejp på insidan.
Sen har jag gjort allt jag kan. Hoppas verkligen inte jag ska behöva slänga dom.

Imorgon ska jag in till stan med Banäna. Handla present åt Clara. Längesen jag var på stan nu. Sen alla stora köpcentrum byggde ut så är inte stan lika lockande längre. Finns hur många affärer som helst utanför stan + att det går snabbare, vilket är lite trist. Själva gå-på-stan-feelingen har nästan dött ut pga det.

Mysigast den här veckan var att bada badkar med Mikael. Det blir inte så överdrivet ofta eftersom vi alltid lyckas tappa upp för mycket vatten så det blir översvämmning när vi sätter oss. Men den här gången lyckades jag. Precis.

  

Första vettiga snön kom igår. Blev så glad att jag sprang omkring i lägenheten och sa "det snöar, det snöar!!" Men självklart hann den smälta bort senare på kvällen. Hann iallafall ta lite kort på den "kraftiga" snön som kom.

 


Nu måste mamma komma snart, är super kaffe-sugen!

Kommentarer
Postat av: Janna

Gurra är kvar på diskbänken ser jag !!! :P

2008-11-20 @ 22:45:35
URL: http://jannanas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det tog ett tag innan jag fattade vad du menade :) Men självklart är han kvar!

2008-11-22 @ 10:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0