kramar ifrån gävle

Då var man hemma i kalla Sverige igen. Har haft en helt underbar vecka med mamma! Toppenfint väder varje dag.
Träffade 2 killar från Sala en kväll. Mamma skulle gå hem så då blev jag bjuden bort till deras bord. Vi gick bort till deras bungalow eftersom baren stängde. Vi körde en lek som gick ut på att en av oss skulle göra en grej och kunde dom andra 2 inte göra samma sak så fick man straff-dricka. Hade redan fått i mig en hel del innan så efter att jag har försökt att stå på huvudet ett antal gånger, men fallit ihop på fräsmattan insåg jag att huvudet var på tok för snurrigt, så då gick jag hem. Men det var kul så länge det varade.
Annars var det inte så många svenskar på hotellet, nästan bara tyskar. Fick jätte trevliga grannar 2 dagar innan vi skulle åka hem, också väldigt typiskt. Dom fick "ärva" all vår mat som vi hade kvar i kylen. Dom blev jätte glada och gav oss ett gulligt tackkort som låg på våran altan sen när vi kom hem från baren.
Bartendern blev lite kär i mig, så han bjöd oss på massor av drinkar och fina rea-priser. En öl betalade jag 10 kr för, och en redbull jäger 20 kr. Så det lönade sig att få en beundrare i baren. Han bad om min msn-adress sista kvällen, så vi får väl se om vi kommer hålla nån kontakt. Han hade ju ingen egen data...

Vi var även uppe i bergen och red. Så himla coolt! Det bästa på hela resan faktiskt eftersom det säkert va 15 år sedan jag satt på en häst. När vi kom dit så ångrade vi oss nästan. Hade visst glömt bort hur stora hästar är. Men vi bad att få dom snällaste hästarna han hade. Och det fick vi. Min häst var lite vrång i början när vi "tränings-red" inne i hagen, men han blev bättre sen. Var lite nervöst att rida i början eftersom vi fick rida ute på den trafikerade vägen där alla bilar körde. Men så fort vi kom fram till stigen som ledde upp mot bergen så kunde man slappna av. Men det var svårt för hästarna att gå där eftersom det var mycket stenar som dom halkade på. Inget bra underlag för hästar egentligen. Men det var hur som helst skit roligt. Mamma fick nog stallets lataste häst, för hon låg 10-15 meter bakom oss hela tiden så fick stanna och vänta in henne flera gånger.
Efter ridningen hade man lite ont i rumpan. Han i receptionen skojade och frågade vart vi hade våra "sitt-kuddar", men jag var cool och sa att jag inte behövde nån.. Senare på kvällen kunde jag inte ens sitta. Så i 3 dagar satt jag på kudde. Har fortfarande ont. Känns som nån har sparkat mig jätte hårt i arslet! Så det var ju tur att vi bara red i 1½ timme.

Har suttit och räknat ut hur mycket alkohol vi har konsumerat under den här resan. Helt sjukt mycket.
Mammas och mitt intag under 1 vecka..

5 liter Sangria + en liten karaff
7 stora öl
2 flaskor vitt vin
0,5 liter Dooleys
4 cider
3 grogg
8 glas mischmasch
2 fulla glas med martini
4 lomombas
2 jäger-redbull
4 glas ren jäger + en shot
2 pina colada
1 coco loco
1 hawaii
1 maspalomas
2 koja
2 tropical
2 canarian
1 banana cocktail
1 grasshopper


När vi kom hem fick jag höra av min syster att hon hade fått åka ambulans upp till akuten i veckan. Hon hade jätte högt blodtryck, dåliga värden och njurarna läcker som fan. Har alltid vetat att hon har haft problem med njurarna men nu är det ännu värre. Tycker så synd om henne!! Om det är så att hon behöver en ny njure, så tänker jag ställa upp som donator. Tveklöst!

Tack snälla mamma för en underbar resa till Mas palomas!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jössös, mkt dricka där!!!! Hela veckan ser ut att ha vart ett riktigt fylleslag. Att du ens kommer ihåg nåt ;)

Kul verkar du haft iaf. KRAM

2008-10-20 @ 13:06:48
Postat av: mig själv

Tänk på att konsumtionen pågick under många timmar varje dag, så vi blev inte så onyktra ;) Men kul hade vi allt haha. Kram

2008-10-20 @ 19:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0