IT-akuten, hjälp mig!

Eftersom jag ska åka till Gran Canaria på fredag så vill jag gärna hoppa över min mens som jag ska få inom ett par dagar. Har redan fått ett elektroniskt recept på "mens-stoppande" tabletter, men har ändå lite frågor kring dessa tabletter innan jag tar dom. Fick ett nummer ifrån barnmorskemottagningen som jag skulle ringa, där dom kunde svara på mina frågor. Första gången var telefonkön fullsatt och dom bad mig återkomma senare. Jag väntade i ca 1 minut, sen testade jag igen. Nu var det ingen kö alls, konstigt nog. Så jag kopplades fram till en trevlig kvinna som svarade.
Jag börjar mitt samtal så här:
- Hej, jag har en liten fråga. Jag ska åka till Gran Canaria på fredag och ska stoppa upp min mens, men nu har jag fått en liten "för-blödning", kan jag ta dessa tabletter ändå, eller hur ska jag göra?
- Ehh... du skulle ringt till Kvinnokliniken va?
- Ja.... vart har jag ringt?
- Till IT-akuten.

Kan inte "sjukhus"-nummer vara lika varandra? För då hade jag säkert bara råkat ringa till fel avdelning eftersom jag bara slog fel på en siffra. Nu har jag alltså berättat om min mens och min utlandsresa för en kvinna som sitter på ett dataföretag!!!!! JY!
Hon på IT-aukten kunde iallafall inte svara på mina frågor.

Har även fått min remiss angående min knöl som ska undersökas.  I Linköping. Så oerhört KNÖLigt att jag ska behöva ta mig dit. Jag ska till "Punktionsavdelningen". Får ingen bra vibb gällande det namnet..
Längst ner på pappret står det "Om du har några frågor om PUNKTERINGEN, kontakta oss på......."
Sicken rolig höst jag har haft. Först en gastroskopi, sen ett 2-timmar långt laktostest där dom tog blodprov på mig 1 gång i kvarten och nu en PUNKTERING! Sen om det visar sig vara en "Ond" knöl så måste den opereras bort! Eller den måste nog bort i vilket fall, så jag slipper liksom inte undan.

Idag har jag lärt mig (eller Janna rättare sagt) att göra såna här: ü,Ü! Jag är riktigt nöjd måste jag säga.
Tack Schayzter!

Desperate Housewives har äntligen börjat släppa avsnitt från säsong 5 nu! Hela 2 avsnitt är ute. Upptäckte det sent igår natt, så Mikael fick gå lägga sig själv för jag var bara TVUNGEN att se första avsnittet innan jag gick och la mig. Andra avsnittet ska jag se nu. På ett sätt är säsong 5 bra, mycket som har hänt då det har gått "5 år" sedan säsong 4, men jag har lite svårt att smälta all förändring..

Verkar som att dom har börjat renovera badrummen i husen nu. Så om nån månad är det nog våran tur att få ett helt nytt och fräscht badrum. Sen på köpet får vi nog en saftig hyreshöjning också.
Vi har nog bestämt oss för att slänga ut badkaret och skaffa dusch istället, men BARA om man kan få duschkabin. Annars får det va.



Kommentarer
Postat av: Janna

VÅGA inte avslöja något här om Houseviwes, då måste jag sluta gå in här ! =)

2008-10-10 @ 09:42:52
Postat av: mig själv

Jag lovar! Var faktiskt nära på att avslöja en hel del, men sen kom jag på att många faktiskt följer serien på tv, och då förstör jag det roliga för dom :)

2008-10-18 @ 12:42:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0