strömlöst

I söndags blev vi äntligen klara med hallen. Blev faktiskt rätt fint när alla väggar väl var målade.

När det var dags för Mikael att sätta upp hatthyllan så small det bara till och all ström försvann. Ingenting fungerade.

Så vi fick ringa 112 och be dom kontakta någon som hade helgjour. I 2 timmar var vi utan ström innan killen kom. 2 timmar är ganska länge när det är kväll. Det var skapligt ljust ute när elen försvann, men det tog inte lång tid förens det började mörkna. Så det var riktigt kolsvart när jourkillen kom.

- Vart fan är jourkillen???

- Han tittar väl på Whipeout och kommer säkert inte förens efter 21!!

Strömmen fixade han på 2 min sen när han väl kom.


Sen i tisdags ville 2 elektriker komma och titta på proppskåpet för att undersöka vad som kan ha slagit ut elen. Då visade det sig att min kära far (nu skyller jag på dig igen pappa) hade råkat borra precis där el-ledningen går så det hade blivit ett hål rakt igenom hela röret, så sladdarna behövdes bytas ut. Efter mycket pyssel och trassel ute i hallen så säger den ena kille "Men va faaaan då!! Näe, det här går inte, vi får ta ner hatthyllan och riva en bit av väggen"

Eh, riva väggen? Tur att vi inte har målat om hallen precis...

För att göra en lång historia kort (too late?) så löste det sig så väggen fick vara hel iallafall.


Sen vid kl. 14.00 tog jag spårvagnen ner till stan. Buss ner till hamnen, och en promenad bort till kirurgmottagningen. Hade tid hos Dr. Engström ang knölen jag har fått snett nedanför bröstet. Han skulle undersöka om han kunde ta bort den eller om jag blir tvungen att ta bort den i Finspång. "Inga problem" sa han. "Kan du ta bort den?" frågade jag. "Absolut, det är ju bara att snitta upp lite vackert!" Sen visade han en liten gest, precis som om han hade en skalpell i handen. Kan folk sluta säga SNITTA! Jag har aldrig blivit uppskuren eller ihop sydd så jag är jätte nervös. Tycker inte alls om att man bara får lokalbedövning under ingreppet. Kan dom inte söva mig istället?? 45 mm stor är knölen. Så det lär ju bli ett stort och fult ärr!

När jag ändå var där så bad jag honom att ta bort två leverfläckar i samband med det andra ingreppet. Så den 28 maj ska jag operera bort knölen och ta bort 2 leverfläckar. Men det hänger på hur ärren blir efter att man har tagit bort leverfläckar, för den ena har jag uppe på bröstet och där vill jag inte få nåt fult ärr.


Så från och med nu vill jag inte höra om hemska ingrepps-historier, eller att lokalbedövningssprutan gör ont, att vissa sår kan "gå upp", att ärren kan bli jätte fula, eller orden SNITTA, SPRÄTTA eller något annat osmakligt ord. Tack.


Kommentarer
Postat av: KusinTina

Jag kan lugna dig med att bedövningen gör att du inte känner något alls! Tog bort en 5 cm stor knöl på ryggen för 2 år sedan och det var inga problem.

Ett pyttelitet stick och sen kan dom banka dig på ryggen och du känner nada:)

Ärret blev bra också, en liten ljus fläck kvar bara.

Och du förresten! Boka in bröllop lördagen den 22 augusti! Inbjudan kommer inom kort! :D

Kram!

2009-04-23 @ 16:25:43
Postat av: Jag själv

Ja just det, du var ju omplåstrad på Wiggos dop! Gud så himla roligt med bröllop! Bokar in den 22 augusti omedelbart! :) Hälsa Johan. Kram kram

2009-04-23 @ 19:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0