touchwiz

Mika, Jesper och Joséphine är alltid inne och spelar Hjärter på min data. Har dom inget liv eller?


Har bestämt mig för att bli "sak-letare" precis som Pippi Långstrump. Tror jag bestämde mig för det en gång tidigare, men glömde nog bort att leta. Hur som helst har jag tagit upp det nu igen. Än så länge har jag inte hittat nånting.

När jag gick i 3an så hittade jag en 1000-lapp på väg till skolan. Den lämnade jag till polisen och fick 100:- i hittelön + 2 trisslotter som ägaren till 1000-lappen skickade, men dom kom aldrig fram eftersom gubben tydligen skrev fel adress..? Dagen efter hittade jag ett halssmycke, och dagen efter det hittade jag en bunt med hockeybilder. Lyckad vecka för en 9-åring! Men idag skulle jag nog ha behållt 1000-lappen..


Denna vecka har varit fullspäckad. Får sån himla energi när det är vår och solen lyser för fullt och blommorna knoppar överallt. Vaknade av ett sms från mamma igår morse "Godmorgon, gör dig iordning för nu ska vi åka till Mjölby och köpa bil! Pok" Så nu har man varit i Mjöl-bjy. Ganska fin stad faktiskt. Mamma köpte bil. En Hyundai Elantra. Jätte fin! T.o.m där lekte jag sak-letare. Jag lyfte på bilmattorna och kollade i facken ifall den förra ägaren kanske hade glömt nåt. Men icke. Gjorde likadant i mammas bil när vi städade ur den. Nada.


Igår bestämde vi oss för att måla om hallen. Eftersom vi har mörkgrått i vardagsrummet med vita dörrkarmar så såg färgen i hallen ut att vara jätte skitig. Tyg smutsig grå/vit. Så kan vi ju inte bo! Så vi åkte och köpte väggfärg, roller, penslar, maskeringstejp etc etc. Vi valde färgen "nougat". Men blev det nougat på väggarna då? Nä!! Det blev snarare gris-rosa. Panik! Så jag gnuggade geniknölarna och kom på att vi hade mörkbrun lackfärg i städskåpet. Jag slängde i hela burken och började röra om. Tonen blev ett snäpp mörkare. Aningen bättre iallafall. Men inte toppen. Målade för fullt igårkväll, trodde självklart att jag skulle hinna hela hallen innan Mikael kom hem från United-matchen på Deli, men det är ju lite jobbigare än vad man intalar sig. Dom väggarna jag hann med blev väl rätt okej. Tills jag vaknade upp idag och såg färgen i dagsljus. FORTFARANDE ROSA-AKTIG!! Känns inte alls kul. Men jag orkar verkligen inte köpa ny färg och BÖRJA OM FRÅN BÖRJAN! Får överlägga lite med Mikael när han kommer hem. Han är nog mer emot rosa än vad jag är, så vi får väl se.


Förra veckan hakade jag på senaste trenden inom mobilvärlden. Att ha en mobiltelefon med touchscreen. Hm.. Inte så jäkla lätt som det verkar. Mina fingrar tycks vara FÖR stora för den där displayen, så jag skriver fel hela tiden, går in på fel menyer, kan inte spela spelen m.m.m.m

Så nu, innan jag har blivit "varmt i fingrarna", tycker jag det är jätte jobbigt när jag får sms, eftersom det tar mig en halv dag att svara på det. Vilka problem man har.


Ska snart ringa mamma och be henne hämta mig. Våran skorv står ute hos henne och jag måste handtvätta och städa ur den idag eftersom vi kanske har en köpare. Hoppas, hoppas. Annars måste vi ställa av den och då blir det ännu svårare att få den såld. Plus att det kostar ganska mycket att ha 2 bilar försäkrade. Håll tummarna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0