Purple Haze

- Hej jag heter Sara och ringer från Mr Music, jag söker Johanna

- Mmm, det är jag

- HEJ!! Jag ringer INTE för att sälja något utan vi vill helt enkelt GE dig en cd skiva HELT GRATIS! Det låter väl helt underbart?

- Nä, jag är verkligen inte intresserad.

- NÄHÄ?!! Hejdå då, "klick"


Jag hatar verkligen alla dessa telefonföretag som ringer och vill "ge bort" en massa saker till oss. Förstår inte hur jag kunde jobba inom den branchen förr. Visserligen var det ju bara 1 månad, men ändå.

Sjukaste telefonförsäljaren jag har varit med om sa, efter att jag hade sagt att jag inte var intresserad:

- Men jag tänker skicka hem en sån till dig iallafaaaaaaaall!!! "klick"


Helgen har varit toppen. Vi hade tänkt ta det lungt, men man vet ju hur det blir.. I fredags hörde Carro av sig, hon ville hitta på något. Så hon, Martin och Sandra kom hem till oss. Sen dök även Adde, Micke och Lisa upp. Det blev spel och alkohol hela kvällen. Vi tjejer hade tänkt gå en sväng till Cromwell, men kände att det lika väl kunde va.


Skulle gärna vilja blogga om en sak men känner att både jag, han eller den andra kan råka illa ut. Man vet ju inte hur folk kan spåra upp vissa människor. Hur som helst så var det en tuff dag för M och A i fredags, men allt gick bra och han fick vad han förtjänade. Straffet kunde visserligen varit längre, men bättre än inget. Så nu är den skiten över iallafall.

I lördags var det kalas hos pappa. Han fyllde 57 år. Trevligt kalas med mycket god mat.

Efter kalaset hämtade vi upp Adde. Det blev återigen spel. Sen kom Lisa. Mera spel. Vi bestämde oss för att spela "Sanning eller Konsekvens"-spelet. Nästan alla frågor gick ut på att "vi" skulle hitta på en sanning-fråga eller en "konsekvens" åt varandra. Nästan inga förtryckta frågor eller konsekvenser alls. Så egentligen kunde vi lika gärna ha spelat spelet utan spelplan. Annars gick alla konsekvenser ut på att alla skulle pussas hela tiden.
Så det var puss-kalas på hög nivå.

Sent på kvällen ringer grannen och säger att vi för ALLDELES för mycket liv och att hon hade försökt somna i flera timmar men inte lyckats. Hon hade t.o.m hört oss genom öronpropparna.

Sist vi förde liv kom Securitas, så jag och Mikael blev jätte glada över att folk faktiskt har "stake" nog att säga till oss personligen när vi för för mycket oljud. Vi flyttade in oss till datarummet efter det för att vara på den säkra sidan. Man vill ju inte fortsätta att föra mer liv när man redan har blivit tillsagd en gång.


Lisa sov över hos oss hela helgen. Så jag blev väckt varje morgon av att Lisa kröp ner brevid mig och kramades. Det är vad jag kallar härlig vänskap! Lisa är världens bästa och jag är så himla glad över att hon äntligen har blivit klar med mäklarutbildningen och flyttat hem till Norrköping igen.


På fredag ska vi åka till Norrtälje. Det vankas bröllop på lördag. Tina och Johan ska gifta sig! Ska bli jätte roligt. Hoppas bara det blir fint väder eftersom både vigseln och festen ska hållas utomhus.


Nu ska jag återgå till mitt städande. Man får ju passa på medans man är ledig från jobbet. Funderar starkt på att klä av mig naken, man blir ju sjukt svettig av att dammsuga och torka golv!!


Kommentarer
Postat av: Clara

Haha, ja det blir jättekuliga bilder!

2009-08-17 @ 16:23:57
URL: http://clarahartmann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0