rulltobak, dödsångest och picknick

 



Vaknade relativt pigg idag när klockan ringde. Trots det så snoozar vi alltid 20 minuter. Helt onödigt egentligen eftersom man vet att man bara blir tröttare av det. Men på nåt sätt hinner man alltid iväg till jobbet i tid.
I 2 dagar har vi om-märkt barnvantar, vilket är enkelt och jätte smidigt. Ett extra plus är att vi inte behöver skriva upp hur många pieces man gör, så man slipper stressen och prestationsångesten.
Sammanlagt ska 44.000 st vantar om-märkas, så jag har garanterat jobb varje dag så länge vantarna finns kvar.
Känns bra!

Jobbar dagligen med Madde, henne gillar jag! Hon har nu fått in mig på "rull-tobak". Så nu ska jag börja rulla mina egna cigaretter. Känns jätte 80, men det blir stor prisskillnad. Nu röker jag för ca 1300 kr i månaden, men med rulltobak kommer jag röka för ca 250 kr i månaden istället. Visst att det tar lite tid om man ska rulla själv, men då kanske man istället drar ner på okynnes-rökningen, vilket jag skulle behöva.

Har laddat på  "Det okända" hela dagen idag, men vi fick oväntat besök så det glömde helt enkelt bort. Sen skulle jag aldrig sätta mig framför tvn när vi har besök ändå. Hur som helst så ringde Roger (Mikaels styvbror) och hans tjej Ann-Sofie och berättade att dom hade vägarna förbi Norrköping och dom var väldigt sugna på att komma förbi en sväng och säga hej över en kopp kaffe. Det var jätte kul att träffa dom! Förra året sågs vi bara 2 ggr, så vi nöter ju inte precis på varandra.

Läste idag om olika tips på hur man ska undvika att bli smittad av svininfluensan. (ja, jag har värsta nojan, även dödsångest vid tanken på att bli smittad) Då ska man undvika att krama eller ta folk i hand. Man ska hosta och nysa i armvecket i stället för i sin hand, heller inte pilla i munnen, ögonen eller vid näsan. Så nu tänker jag hela tiden på vad jag gör med mina fingar, fruktansvärt jobbigt. Bara att plinka på tangentbordet känns lite skeptiskt..

Nu till något jag inte har dödsångest över! Imorgon ska jag, Carro, Sandra och Marie ha picknick i Vasaparken. Det blir lite picknickmat, vin och mys med filtar. Vädret ska ju faktiskt bli riktigt bra! Sen är det Rix FM festival i stan, vilket gör det hela lite ståhejigare. Imorgon börjar alltså "Augustifesten 2009"!
Men vad hände med karnevalen? Var bombsäker på att dom skulle återinföra den i år.

Har börjat längta lite efter vintern. Allt blir så mörkt och mysigt då. Speciellt när man börjar pynta inför julen. (menar alltså vinter med SNÖ, annars kan det va..)


Nu måste jag tvätta händerna!

P.s Besök gärna min bilddagbok med jämna mellanrum.
http://lipidami.bilddagboken.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0