svarta rattar

När det är så här underbart väder så avskyr jag verkligen att bo i lägenhet! Det känns instängt och fruktansvärt tråkigt. Har spenderat lördag och söndag ute hos pappa och Anneli och det har verkligen varit helt underbart. Vi har badat, druckit, ätit god mat, snackat skit och bara haft det allmänt trevligt. När jag var yngre tyckte jag att dom hade bosatt sig alldeles för långt ute i skogen, att det kändes som jag skulle hälsa på tomten när jag åkte dit, men idag tycker jag dom bor helt perfekt! Visserligen rätt långt bort från "civilisationen", men så länge man har bil så är det ju inget större problem att bo utanför stan.


I måndags förra veckan började jag på Plint. Again. Trivs verkligen skit bra på det jobbet! Väldigt bra betalt och schyssta arbetsuppgifter. Nu har jag ett jobb där jag ENDAST jobbar mån-fre, alltid ledig på helgerna, har fasta arbetstider, frukost och lunch, OB-tillägg vid övertid, semesterersättning m.m Allt detta är raka motsatsen till mitt förra jobb. Helt otroligt.

Jag och Mikael har börjat snacka om Thailand. Funderar starkt på att dra dit i januari/februari. Skulle vara helt underbart. Lätt bästa resmålet. Så vi får väl se hur det blir. Jag skulle ju inte bli ledsen om det blir så.


Har även snackat en hel del om vårat kommande bröllop. Ska bli så himla roligt att gifta sig. Tittade på filminspelningen från Anna och Johans bröllop i dag, blev helt tårögd. Brukar inte vara så blödig annars, men då kändes det så verkligt. Vi ska ju verkligen gifta oss. Kyrkan är bokad den 28/8 2010. Då blir jag Mikaels fruga och han min gubbe! Har tänkt så det knakar när det gäller färg och tema. Är inne på både lavendel-lila, ljus olivgrön och guldbeige. Men vinrött är ju också väldigt fint. Hinner nog ändra mig många gånger innan det är dax att bestämma sig. Vad tycker Mikael då? Ingen aning. Det vet han nog inte ens själv.


Förutom att jag lånade A&J´s bröllops film av pappa så lånade jag även hem lite gamla filminspelningsband från min barndom. Har insett att jag hade världens fulaste barnkropp. Var väl inte överdrivet söt heller, men just kroppen är helt otroligt osmaklig. Såg ut som en potatis vid 5-6-års ålder. Smala armar och ben men världens största mage. Såg helt övergödd ut. Eller det är nog fel ord.. förstoppad kanske? Eller trög i magen. Det gjorde ju inte saken bättre att jag hade t-shirten nedstoppad i CYKELBYXORNA när jag hade gymnastikuppvisning. Usch! På det andra bandet var det bl.a min systers skolavslutning i 9an. Då är det någon som förföljer syrran vart hon än går och jag tänker "va är det för ful mupp som följer efter syrran som en liten svans?" Jo, men det var ju självklart jag!! Känner inte att jag behöver se dom filmerna fler gånger så pappa kan få tillbaka dom nästa gång vi ses...


Mikaels kommentar idag: (han är en riktig filosof)

- Varför gör dom bilrattarna svarta när dom VET att dom blir skållheta i solen??? Samma sak gäller toaletter, varför ska dom alltid tillverkas i VITT porslin när dom vet att bajs är brunt??



I´m so proud.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0