Bluely

När Zelda fick sina 5 kattungar så fastnade vi direkt för den "blåa" missen. Vi döpte henne till Bluely. Underbar katt. Gosig, snackig och jätte kelig. Vi funderade jätte länge på att behålla henne men insåg att 3 katter skulle kanske bli för mycket. Så när Fam. Looft kom och hämtade Bluely var det med sorg vi tog farväl. Mamma grät för fullt ute i köket och hela dagen var sjukt deppig. Ända sen dess har vi saknat Bluely. Vi ångrade oss nästan direkt att vi sålde henne, men vad ska man göra? Ringa och säga att vi vill ha tillbaka katten? Funkar ju inte riktigt så.
Har många gånger kollat på Blocket IFALL hon skulle ligga ute på försäljning, men har blivit besviken varje gång. Bara en massa andra somalikatter. Ingen Bluely. Tills igår. Satt och kollade på somalikatter och av en ren slump fick jag syn på en fotölj jag kände igen. Samma fotölj låg Bluely i på dom bilderna Fam. Looft skickade till oss för ca 1 år sedan.
Klickade upp bilden och såg att det faktiskt VAR Bluely som var till försäljning. Det måste ju vara ödet!
Skickade snabbt iväg ett mail till Chatarina Looft. Även ett sms. Idag hade jag inte fått svar på nåt utav mina meddelanden, så jag ringde hem till henne. Vi pratade länge och vill vi köpa henne så är hon vår! Självklart vill vi ha tillbaka henne!! Gud så glad jag är! Hoppas bara att hon kommer överens med Zelda och Belarius.. Ska åka dit på söndag och hämta henne.

Lilla Bluely

                 


Snart är hon vår igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0