2009 goes 2010


Året som har gått har varit mycket givande. Men det har gått fort. Ibland känns det inte som att jag har gjort något speciellt under 2009, men tänker man efter riktigt noga så har man hunnit med en hel del.

Dom två största händelserna som har skett är självklart Mikaels frieri till mig och Thailandsresan!

Guldkorn under 2009:

* Vi skaffade en till katt (ibland funderar jag på om det verkligen är ett guldkorn.....?)
* Jag har haft 3 jobb (vet inte om det är en merit precis, men jobben har varit tidsbegränsade/säsongsjobb)
* Vi har bokat kyrka för vårat bröllop
* Valt brudtärnor och best men´s
* Fixat lokal till bröllopsfesten
* Köpt ny soffa (wow, vilken grej)
* Jag sökte in till Komvux och Sensus, och kom in på båda ställena!
* Bevittnat herr och fru Ankarfyrs fina vigsel
* Min underbara bästa kompis Lisa flyttade tillbaka till Norrköping efter 3 års studerande i Trollhättan
* Har tagit upp kontakten med en gammal bästa vän efter ca 8 år
* Mamma flyttade till Ektorp, så vi bara har ca 2 minuters gångavstånd mellan varandra
* Fick träffa 3 av mina allra bästaste tjejer från Oskarshamn på hemmaplan

Skulle kunna fortsätta i all evighet, men idag är det trots allt nyårsafton och jag har dessvärre lite att pyssla med innan vi ska traska bort till min underbara mamma. Så nu står påklädning och makeup på schemat!

Detta blir mitt sista inlägg för 2009. Fan, jag tycker det låter lite tragiskt att man bara ska lämna detta år och träda in i ett annat bara sådär. Innan har jag inte reflekterat över det, men idag känns det. Om 10 år kommer man säkert tänka "2009? Herregud det var så längesen så jag minns inte om det hände nåt speciellt då.." Dessa "guldkorn" jag nämnde kommer vara en piss i havet mot vad jag antagligen kommer vara med om i framtiden. Tänk bara när man skaffar barn, köper villa, har fått ett stabilt jobb pga många års studerande m.m.

Men som sagt, alla småsaker som händer i ens liv betyder alltid något. Oavsett hur stora eller små dom tycks vara i någon annans ögon.

Gott nytt år till er alla som läser min blogg!!

Hörs år 2010 ;)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0