change is everything?

Varför tror jag jämt att mitt liv ska förändras så fort jag kliver in på IKEA? Man köper en massa skit för en billig peng och tänker, nu jävla ska jag göra om hela mitt hem. Det ska bli så fint och harmoniskt, med nödvändiga och praktiska prylar. Men när man kommer hem, nöjd och belåten, och tittar ner i kassarna så har man köpt batterier, glödlampor, 1 st brödburk, 1 stycke toaborste och 4 kryddburkar. Hur kan jag tro att dessa nödvändiga och praktiska (!?) grejer ska få mitt hem att se anorlunda ut mot vad det gjorde innan jag åkte? Trots att jag knappt köpte någonting så gick kalaset på 500 kr, vilket det egentligen inte var värt. Det enda som jag köpte som vi faktiskt behövde, och har BEHÖVT i flera månader, var korkskruven som gled ner i kundvagnen. Köpte även en rolig vägghylla som man kan ha cd-skivor eller dylikt i. Kostade endast 69 kr så det var ju ett klipp.. Mikael förstod inte vad det var, heller inte varför vi behövde den, och han tyckte framför allt att den var väldigt konstig. Jaha. Jag tyckte det var en rolig form på den iallafall.


På tal om något helt annant, jag har funderat över är den här reklamen för Uncle Bens boil in bag ris. Budskapet med reklamen ska tydligen vara att det är fruktansvärt klurigt och jobbigt att koka ris på vanligt sätt, så när timern ringer vid spisen rusar hela familjen runt i huset och hämtar olika sortters grejer som mamman skulle behövt om hon hade kokat vanligt ris, (hunden ska tydligen verka jätte gullig när den står där med ett första-hjälpen-kit i munnen), men vad jag inte förstår är; VARFÖR står dottern redo med ett DURKSLAG? Har ni någonsin använt ett durkslag när riset är färdigkokat?


Kommentarer
Postat av: Lisa

stör mig också som fan på den ris-reklamen!! och ja, jag ska försöka uppdatera min blogg snart :P

2009-12-13 @ 03:00:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0