Längtan efter sol och bad

Trots att den efterlängtade snön har kommit så kan jag inte sluta tänka på varmare väder. Vill så gärna åka utomlands. Jag vill ligga vid en njurformad pool med en paraplydrink i handen med mängder av is, som senare säkerligen kommer ge mig diarré. Jag vill åka båt ut till Phranang och vada från båten in till stranden. Jag vill få en helkroppsmassage för 50 kr, dricka roliga drinkar vid solnedgången. Shoppa billiga saker som antagligen har en livslängd på 2 månader innan det antingen går sönder eller förstörs i tvätten. Jag vill klaga på att det är så varmt och att brännan svider över hela kroppen. Jag vill ha tillbaka problemen som man har utomlands, just vilken solskyddsfaktor man ska ha på sig. För andra problem finns inte.
Istället sitter jag här, har tagit en liten paus från köks-städningen och tvätten. Drömmer mig bort en liten stund.
Både jag och Mikael leker att vi är i Thailand varje gång vi går och solar. Det känns nästan likadant förutom att huden inte "brinner" av solariumets "solstrålar".

Har räknat ut hur många gånger jag har varit utomlands sen jag blev myndig. Kom faktiskt upp i siffran 8. Det är alltså mer än 1 gång om året så man ska väl inte klaga. Men nu känns det som det var 100 år sedan jag var iväg nånstans. (Fast jag egentligen har varit utomlands det här året).


Bulgarien 2003 med Klara, Olivia och Therese

(Här skulle det egentligen varit en bild på mig och Kim från Bulagrien 2004, men dom gick inte att infoga..)



London dec 2005. Jag och Therese hälsade på Klara


Egypten "Makadi Bay" jan 2006 med Mikael, mamma, Anna, Johan, Hampus, Wilma och Oliwer.


Bulgarien 2006 med Mikael


Venedig maj 2008 med Mikael, Pappa och Anneli


Gran Canaria okt 2008 med mamma



Thailand feb 2009 med Mikael, Ulf, Margita, Linda, Johan, Wiggo, Magnus, Jenny, Lotta, Emma och Jesper.



Hur många gånger har ni varit utomlands sen ni blev myndiga??




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0