Min nya karriär?

När jag var liten hade man något som hette "Berättelse-bok" där man fick skriva olika sagor. Här har jag valt ut några utav mina bästa sagor som jag skrev under lågstadiet. Jag borde kanske bli författare? Har iallafall en tydlig talang när det gäller barnsagor. Här har vi några uppenbara anledningar till varför jag borde satsa på en karriär inom det yrket:



Jag skriver om vänskap och hur det är att förlora en vän


Jag skriver på ett fängslande sätt


Detaljrikt


Jag är ärlig och delar med mig av mina egna erfarenheter


Att man faktiskt kan äta upp sina husdjur, om man inte orkar ta hand om dom längre


Att jakt är helt okej, så länge djuren förtjänar det (?)


Jag vågar skriva om döden


Jag förklarar att man kan dö, när som helst.


Kommentarer
Postat av: Jessica

haha ja allt handlar om döden!!

2009-12-16 @ 16:58:31
Postat av: MarTina

Jisses, detta är en helt ny sida av dig! ;)

Och alla handlar om döden också, haha!

Kram

2009-12-17 @ 10:15:51
Postat av: Clara

Jag har oxå ett par stycken såna berättelser "och så var den död.." varför skrev man så+?? haha, en del av uppväxten och utvecklingen kanske.. saker man behöver få ur sig.

2009-12-17 @ 10:35:26
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Isabell Anna

Att du inte bli komiker, jag bara älskar din blogg !! ;) Hahahaha!

2009-12-17 @ 11:06:38
Postat av: Tina

Det bästa är nog att du har fått en stjärna för berättelsen med älgen!!! HAHA... Du e då för skön gumman!!

2009-12-17 @ 19:17:07
Postat av: Svägerskan

hihi, vad du är rolig! Det bästa med alla dessa berättelser man skrev när man var liten är att de är såå konkreta. Inget jävla hymlande här inte! Pang, så dog han! Slut. Fantastiskt roligt Johanna.

Ses snart! Längtar efter er. Kram

2009-12-18 @ 11:53:45
Postat av: Lisa

Du borde ha gått i terapi kan jag konstatera efter att ha läst detta! :P

2009-12-21 @ 01:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0