Efterlyses: VÅRAN SOFFA

I mars köpte vi en ny jätte fin soffa från RUM Interiör. I april upptäckte vi att den var feltillverkad. Tyget var slappt och stoppningen var bucklig och ojämn. Då ringde jag till RUM och klagade. Jag mailade över bilder på eländet och dom sa direkt att soffan var dåligt tillverkad och att vi skulle få en ny soffa. I juni ringde vi och undrade vart våran nya soffa hade tagit vägen. Då visade det sig att tyget vi ville ha var slut, så vi var tvungna att vänta tills dom hade fått in nytt på fabriken. Okej, vi väntade snällt. Sen i juli ringde jag igen för att kolla läget med soffan, då var det semestertider och fabriken stod still. Okej!! Vi väntade ännu mer. Sen i augusti ringde jag återigen, då visade det sig att det tyget vi ville ha hade utgått helt och hållet, så vi var tvugna att välja nåt annat tyg. Vi åkte in och valde nytt tyg. Det blev ett liknande tyg fast mer enfärgat. Bra val ändå tyckte vi, åkte hem och laddade på nya soffan med nya färgen. Hela augusti gick, jag ringde på nytt i september och frågade vart våran soffa var, då var även DET tyget slut, plus att deras leverantör hade gått i konkurs. JAHA!?? Så då fick vi åka in igen och kolla på nytt tyg IGEN (IGEN!!!!!) Då valde vi ett svart manchestertyg. Hon ringde och kollade för säkerhetsskull, nej nej nej, det tyget var "nollat" och dom skulle inte få in den färgen mer. Jag påpekade då att alla andra färger var fula och att vi ville inte ha någon annan färg än dom 3 vi tidigare hade tittat ut med OMSORG. Så hon försökte få oss att välja en annan soffa, en mycket finare, större och dyrare fast för samma pris för den gamla. Nice, tänkte jag, men Mikael fick tyvärr göra mig ledsen och meddela mig att den faktiskt var FÖR stor. Hopp.

Efter ett tag berättar tjejen på RUM att deras nya fabrik tillverkar våran soffa och att tyg nr. 2 går att ordna. JIPPIE!! Men att vi då fick vänta lite. Trots att vi skulle få vänta ytterligare så brydde vi oss inte, vi skulle ju få våran soffa med tyg nr. 2. Det var huvudsaken. Sen ringde hon mig i slutet av November och berättade att soffan skulle ta 4 veckor, max 6 att tillverka. Så hela december har vi laddat på att dom ska ringa från RUM och säga att soffan ska levereras.

Idag, exakt idag har det gått 7 veckor sen hon sa "4 veckor, max 6!". Så jag ringde ju självklart och undrade vart fan våran soffa var. Hon skulle ringa till fabriken och kolla, och sen ringa upp mig. En timme senare ringer hon. DÅ HAR ÄVEN DEN FABRIKEN GÅTT I KONKURS!!!!!!!!!!!!!!

Ärligt talat???? !!!!!!!!!!!!! Jag är så jävla sne nu! Hon var ju självklart jätte ledsen, men vi är väl fan mer ledsna, det är ju vi som aldrig får våran soffa! Kul att ha pyntat asmycket pengar för en soffa som vi aldrig får. (Vi har ju den gamla kvar självklart, men den är ju defekt). Vi fick 3 val av henne, antingen så väljer vi en annan soffa och får den för samma pris som för den vi har nu (om den vi hittar är dyrare alltså), eller så tar vi deras sista "cannes" soffa fast med brunt tyg, eller så häver vi köpet och får alla pengar tillbaka. Men gör vi det sistnämda så står vi ju utan soffa! Jag tror jag smäller av.

Nästa gång jag ringer, har väl säkert hela RUM affären gått i konkurs och vi står där med våran skabbiga soffa.. utan att varken kunna byta eller häva köpet. Känns så himla toppen. Vet att mitt nya Nyårslöfte var att klaga mindre, men ärligt talat, detta är ett jävligt bra undantag att få klaga!

Så imorn ska vi åka in till RUM och kolla på den bruna soffan dom har.
Hoppas den är jävligt snygg, annars blir jag skit sne!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Var med och tävla om en supersöt väska hos mig:)

2009-01-05 @ 20:48:07
URL: http://ronjasjodin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0