pirr i magen

Har insett att den kommande helgen är den enda "lediga" helgen på ett bra tag. Iallafall innan Thailand.

Nästa helg åker vi ner till Kalmar, träff med alla 10 som vi ska åka med. Så då blir det Thai-pepp hela helgen!

Svärfar har berättat om sina planer, det blir bl.a elefantridning och åka ut med båt och snorkla. Jag blir nödig bara jag tänker på snorklingen.. Att jag ska va så himla rädd för haj! Små färgglada fiskar är jag ju inte rädd för, men jag är rädd att jag ska få syn på en revhaj, som kommer i full fart mot mig. Blir pirrig i magen bara jag skriver om det. Har googlat på vilka hajsorter det finns där nere och det verkar bara va revhaj och valhaj.

"Valhajen är världens största fisk och kan bli 18 meter lång och väga över 40 ton" Så en sån är jag ju inte såå överdrivet rädd för att träffa på. Den simmar ju knappast omkring inne vid stränderna. Men jag kan ju falla överbord när vi åker båt visserligen.. Där är det ju djupt..


 HERREGUD SÅ STOR!!!!
Det är visserligen ingen köttätande haj, men den skulle ju säkert kunna "råka" svälja mig utan problem.

Nytt samtalsämne!

Idag har jag hjälpt min pappas fru Anneli att städa i hennes mammas lägenhet, som nyligen har gått bort. Fick med mig lite roliga saker. Lite koftor, en pennkjol, burkar, en guldig kaffeservis m.m. Tycker sånt är jätte skoj! Vi räknade även ut att Iris hade 66 blusar. Förstå så mycket kläder hon hade. Allt från jätte snygga kappor/jackor, kjolar, klänningar och mycket, mycket mer.


Så nu är jag trött och har ont i ryggen. Har legat och degat på soffan. Kommer nog ha en tråkig eftermiddag idag. Visserligen kommer mamma efter 16 och ska fika, men efter det kommer dagen gå långsamt. Mikael jobbar över till 23 ikväll så jag är själv hemma. Kvällen blir mycket segare när man är trött också.

Tänkte va nyttig och tvätta idag, när jag hade laddat första maskinen upptäckte jag att tvättmedlet tog slut. EN maskin! Kul. Orkade verkligen inte gå till affären och köpa nytt heller. Så den vita vardagsrumsmattan blev inte tvättad, vilket var själva meningen med att ha tvätt-tid idag. Så den får väl va ner-spydd tills nästa gång jag tvättar. (katten har kräkts, inte vi)


Igår skulle jag möta mamma halvvägs när hon var på väg hem från jobbet. Jag visste inte hur man tog sig mot vilbergen till fots, så mamma ringde och guidade mig. Jag gick och gick, men tycktes bara komma fel, men mamma sa att jag var på rätt väg så jag fortsatte. Tillslut kommer jag fram vid ett öppet fällt och blir stående. Mamma ringer (som nästan var framme hemma hos oss)


- Ojdå Johanna, nu har det nog blivit lite fel. Jag bad dig svänga av vid helt fel hus. Det var ju inte meningen. Så du kan vända igen.

- Men för fasen, vart är JAG nu då? Aja, jag försöker väl hitta tillbaka då.


Väl tillbaka där jag började ser jag mamma långt bort på andra sidan gräsplan.

- JYYY!

- JY!

Sen var vi hemma. Spännande promenad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0