questions

Jag har tråkigt. Om du också har det, kopiera detta och fyll i du med!

Du och din familj

Fullständigt namn: Ulla Maria Johanna Nimvall, fd Nordin

Uppvuxen: Svärtinge, Norrköping

Mamma: Margareta Nimvall

Pappa: Kjell Nordin

Syskon: Anna Lundberg

Civilstånd: Min underbara pojkvän/sambo Mikael Petersson


Utseende

Hur lång är du: 1,69 m

Vikt: ca 52 kg

Ögonfärg: Gröna

Skostorlek: oftast 38, beror på vad det är för skor

Piercingar/tatueringar du har/haft: Haft piercing i näsan, hakan och bröstvårtan. Har piercing i naveln, en i varje tragus (öronknopparna) och 6 hål i öronen.

Har en tribal på ryggen, en stjärna på högra sidan av magen och en liten gubbe på vaden.


Favoriter

Bästa film: Nyckeln till frihet, Tillsammans, Dirty dancing, Grease, Saw, The exorcism of Emily Rose,
40-year old virgin m.fl m.fl

Bästa låt: Finns så många.. Lloyd Williams - Shout får jag väl skriva som vanligt.. Brukar ju variera

Favorit drycker: Vatten, mjölk, vin, Gin o Tonic, Redbull-Jäger m.m

Favorit djur: Hund och katt. Annars gillar jag giraffer, tigrar och elefanter.

Favorit färg: Svart, grå, brun, beige och grön.

Favorit dofter: Calvin Klein IN2U, Diesel - Zero, Escada - In to the blue, Lacoste - Touch of blue m.fl

Favorit tv-program: Vänner, Sex and the city, Desperate housewives, Top model, Prison break m.fl

Bästa ämne i skolan: Hälsopedagogik och religion

Bästa vän: Från Oskarshamn, Janna Asja Olivia Tole Zejnije Klara och Therese. I Norrkp Lisa och Clara


Värsta

Egenskap: Morgontrött, kort stubin, uppkäftig

Ämne i skolan: MATTE, historia

Hundras: Tax, pudel, Bedlington terrier, hundar med skägg

Djur någonsin: Fiskar (inte akvariefiskar), getingar, myror, fästingar, blinningar, vårtbitare, tvestjärtar

Maträtt: Lasagne och maträtter som innehåller svamp


Kläder

Vad använder du för jacka nu: Min svarta manchesterjacka

Vad använder du för skor oftast just nu: Mina bruna ballerina i skinn, eller mina vita converse

Vad för sorts kläder skulle du vilja ha mer av: Mer av allt!!! Att äga mycket kläder är väl aldrig tråkigt?

Favorit butiker: Om det gäller kläder så måste jag nog säga Indiska, Hm, Gina, Carlings m.fl

Favoritmärke: Bryr mig inte så mycket, men köper i stort sett bara Lee, Diesel, wrangler och Levis jeans. Övriga plagg får gärna vara lågbudget.

Tröjstorlek: S-M, oftast S

Byxstorlek: Oftast 26/34, ibland en storlek mindre, beror på modellen.


Socialt

Hur ofta festar du och vart brukar då isåfall gå: Oftast varje helg, utgång blir oftast till Palace.. av nån konstig anledning. Gillar Hugo´s annars.

Senaste konserterna du varit på: Bruce Springsteen

Pub/krog eller discotek: Ja, som sagt, Palace eller Hugos.

Hur mycket, hur ofta och vad dricker du: För mycket av det mesta

Röker/snusar du, isåfall vad: Förr när jag var "ung" rökte jag Marlboro eller Lucky Strike, men har nu dom senaste åren börjat röka "fulcigg" som Level eller Corner.

Tar du droger och i såfall vad och i vilket syfte: Varje dag, hela tiden, konstant! Eller inte.

Vad är syftet för att du går ut: Träffa folk, dansa och ha kul!

Privata fester eller "ut": Både och.

Dansar du mycket: Inte lika mycket som förr, men oftast. Kan bero på den asruttna musiken som spelas inne på Palace! Hugos är bättre.

När ska du festa nästa gång: Ska ha tjejfest på lördag. Så då.


Blandat

Vad heter din morfar: Gunnar (r.i.p)

Vad har du i din

a) Jackficka just nu: Ingenting konstigt nog.

b) Väska: Jag är som Skalman, jag har ALLT i min väska.

Vad är du beroende av: Mikael, min familj, mina vänner, cigaretter, kaffe, lypsyl och lotion. Ja.. det var väl allt?

Vilket land kommer du i från: Sverige

Vilka länder har du varit i: Thailand, Venedig, Cran Canaria (tillhör ju Spanien) Egypten, Bulgarien 3 ggr, Teneriffa 2 ggr (tillhör också Spanien), England, Tyskland, Belgien, Tjeckien, Slovakien, Polen, Danmark, Finland, Norge och Grönland (Tror det var alla?)

Vad tror du på: Tomten (men inte dom tomtarna som kommer på julafton) och spöken

Vad köpte du senast: Cigaretter, bröd, glödlampor, 2 gurkor, shampo och servetter

Vad och hur många husdjur har du haft sammanlagt: 1 hund, 5 katter, 5 undulater, hundratals fiskar, 1 tupp, 4 kaniner, ca 10 hamstar, 3 hoppande bönor, 1 amöba, 1 rådjur, 1 Nymfparakit m.fl (det var ganska trångt hemma..)


Random

Sista du åt: Äter just nu. 2 mackor med ost på. (kvällsmat)

Vad har du för mobiltelefon: En Samsung touchwiz SGH-F480 (Var tvungen att kolla kartongen) Vad hände med modellerna som typ Nokia 3310?

Vad är snyggast, stora eller små bröst: Mittimellan

Har du någon hemlighet: Ja, många

Någon du vill berätta: Jag blev lite förälskad i killen som körde våran longtailbåt i Thailand. När jag sen sa det till Mikael sa han: "Vadå kär? Är du 12 eller?"

Vad ska du göra nu: Mikael kom precis hem så jag ska mysa med honom. Sen är det snart läggdags.


Kommentarer
Postat av: MarTina

Du och din familj



Fullständigt namn: Ingela Martina Norberg, tidigare Pettersson, snart Ankarfyr :)



Uppvuxen: Stockholm/Hässleholm



Mamma: Ingela Norberg



Pappa: Sven Pettersson



Syskon: Halvsyskon, Robin och Rasmus



Civilstånd: Min blivande man Johan Ankarfyr



Utseende



Hur lång är du: 1,67 m



Vikt: ca 65 kg



Ögonfärg: Blå



Skostorlek: 38



Piercingar/tatueringar du har/haft:

Har haft en tjurring i näsan, har kvar en piercing i näsvingen, 3 hål i öronen varav ett nästan är igenväxt.



Har en helrygg, en stjärna på högra sidan av magen, påfågelfjädrar på höger överarm, en hel insida på höger underarm, två rosor på bröstet och en donna nere på höger smalben.



Favoriter



Bästa film: Ojoj, har många!

Big Fish, Jag är Dina, En långvarig förlovning, Amelie från Montmatre, Delikatessen, Pippi, The Notebook mfl.



Bästa låt: Har ingen specifik, men lyssnar mest på musik från 20-50 talet.



Favorit drycker: Vatten, Sodavatten, Mosquito, Rosé



Favorit djur: Katt! Men Hund ligger inte många milimetrar efter. Och just nu även ekorrar efter att ha sett en sjukt söt ekorrbebis ute på Vätö i helgen!



Favorit färg: Svart, grön, blått och snart vitt! ;)



Favorit dofter: Jisses kommer inte ihåg vad mina parfymer heter! Men ena är köpt på Bodyshop och luktar rosor!



Favorit tv-program: So you think you can dance, Carnivale, Pushing daisies, My name is Earl, 2 1/2 men, Dr House, Ghost whisperer.



Bästa ämne i skolan: Bild/foto och Biologi



Bästa vän: Flera: Nilla, Anna och Elin



Värsta



Egenskap: Morgontrött, ibland överkänslig, har "skalmansyndrom" och blir sjukt sur om jag inte får sova och äta när jag vill.



Ämne i skolan: Samma som dig Johanna:

MATTE och historia



Hundras: Pudel,och alla andra som "bjäbbar"



Djur någonsin: Småkryp som fästingar, myggor och andra blodsugare...



Maträtt: Kött, annars äter jag rätt bra :)



Kläder



Vad använder du för jacka nu: Ingen! Försöker vänja kroppen vid den svenska kalla sommaren. I värsta fall tar jag på mig en kofta.



Vad använder du för skor oftast just nu: Svarta konverse eller mina blommiga lågskor



Vad för sorts kläder skulle du vilja ha mer av: Allt! Men mera fina kjolar och linnen skulle inte skada:)



Favorit butiker: Sivletto, H&M, Gina tricot, second hand, Indiska.



Favoritmärke: Har inget.



Tröjstorlek: M



Byxstorlek: Bra fråga, men M/L ca



Socialt



Hur ofta festar du och vart brukar då isåfall gå: Nästan varje helg, Nu under sommaren har vi gått till Rygefjord, Vampyren och Debaser. Hemmafesterna är ändå bäst :)



Senaste konserterna du varit på: Nån Rockabilly på Debaser antagligen



Pub/krog eller discotek: Vampyren, Thaiboat, Debaser, Bröderna Olsson,



Hur mycket, hur ofta och vad dricker du:

Lite för mycket och oftast öl och vin minst en gång i veckan.



Röker/snusar du, isåfall vad: Nada!



Tar du droger och i såfall vad och i vilket syfte: Om choklad räknas som en drog så händer det titt som tätt! ;)



Vad är syftet för att du går ut: Träffa folk, dansa och ha kul!



Privata fester eller "ut": Mest privata fester med utgång ibland



Dansar du mycket: Till och från, då mest Lindyhop och Charleston.



När ska du festa nästa gång: Ingen aning, men på lördag troligen



Blandat



Vad heter din morfar: Mats



Vad har du i din



a) Jackficka just nu: Ingenting



b) Väska: Handduk, ombyte, deo, smink, nycklar, salva, plånka, plastpåse, mobil, bröllopsunderkläderna, shoppinglista, hårborste, Rosparfymen, gammalt kvitto.



Vad är du beroende av: Johan, min familj, mitt hem, vännerna, framtidsplaner, snacks, läppstift, puder



Vilket land kommer du i från: Sverige



Vilka länder har du varit i: Räknar upp ställen och länder: Senast Thailand, Indien, Tunisien, Turkiet, Spanien, Grekland, Danmark, Finnland, Norge, Tyskland, Portugal, England, USA = New York, Miami, Västindien



Vad tror du på: Vill tro på tomten fortfarande men det är svårt, sen tror jag på spöken.



Vad köpte du senast: En frukostmacka nere i tunnelbanan.



Vad och hur många husdjur har du haft sammanlagt: 7-12 katter, 2 hundar, 7 marsvin, 2 parakiter, 1 undulat, fiskar.



Random



Sista du åt: Frukostmackan



Vad har du för mobiltelefon: En alldeles för gammal Sony Ericsson!



Vad är snyggast, stora eller små bröst: Mittimellan, jag har för stora.



Har du någon hemlighet: Japp!



Någon du vill berätta: NÄ!



Vad ska du göra nu: Återgå till jobbet, men det finns inte så mycket att göra...

2009-07-29 @ 10:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0