28/8 2010

En liten uppdatering kanske. Tänker varje dag att jag ska blogga, men sen tycker jag alltid att jag har bättre saker för mig. Vilket jag egentligen inte har.

Förra veckan, eller om det var veckan innan?, bokade Mikael kyrka till vårat bröllop. Vi fick det datumet vi ville, även den tiden vi var ute efter. Så lördagen den 28 augusti 2010 klingar klockorna för oss!
Men nåt som är lite störande är att Svenska kyrkan antagligen ska bli ägd av staten efter maj 2010 och det menas med att dom inte längre har någon rätt att viga någon i kyrkan. Alltså får man ha en borglig vigsel (men vart???) och sen får man ha en liten "cermoni" inne i kyrkan om man vill. Va? Fattar inte ens hur dom menar. Ska vi gifta oss inne på rådhuset då och sen bila bort fort som fan till kyrkan, hålla en låtsas cermoni för alla gäster och sen thats it? Eller ska vi viga oss ute på parkeringen vid kyrkan?
Har verkligen inget emot att gifta mig borgligt, det är inte det, men vart ska man vara så alla gäster får plats? Vill ju inte gifta mig i en ful lokal precis. Utomhus är ju alltid mysigt men regnar det så är ju hela vigseln åt helvete. Skulle aldrig våga riskera en vigsel utomhus, speciellt inte i det här landet.
"och idag och resten av sommaren kommer det vara växlande molnighet med både regnskurar och delvis åska, samt en liten gnutta sol då och då. Medeltemperaturen kommer att ligga på 17 grader..."

Kommentarer
Postat av: Jessica

Nu blev jag nästan lite nervös när jag läste detta trots det är 1 år kvar!! :) haha! det är så roligt ni ska gifta er, jag är så glad för eran skull :) du har alltid så roliga funderingar för dig! man skrattar alltid i flera timmar efter att ha läst din blogg ;)

2009-07-28 @ 15:12:49
Postat av: MarTina

Fasen va kul! Grattis! :D

Och det där med att ha vigslen utomhus... jisses vad vi håller tummarna för regnfritt den dagen!!

Annars blir det under paraply.Och med festen i partytält vilket kan bli supermysigt!

Men ni ska nog ha ett större bröllop än oss och då kan det vara skönt att ha det inomhus :)

Kram kram!

2009-07-29 @ 11:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0