I do!

Lördagen den 9 maj ställde Mikael frågan. Svaret jag gav var uppenbart.
"Självklart vill jag gifta mig med dig!"
Så i augusti 2010 ska vi bli man och hustru. Jag längtar!
Men mycket ska planeras innan dess. Pengar ska sparas. Listor ska göras. Kyrka ska bokas m.m m.m. Vi har iallafall bestämt kyrka, ska bara boka datum. Förhoppningsvis är den ledig den 28 augusti. Vet inte varför men det klingar rätt, 28/8 2010. Val av toastmaster var inte svårt. Självklart ska min underbara syster vara det. Ska ha 2 brudtärnor. Den ena är Clara och hon blev jätte glad när jag frågade henne. Sen funderar vi på att kanske ha Wilma som brudnäbb. Vet redan vad jag ska ha för sorts brudklänning, ingen slöja. Samt vad färgerna eventuellt ska gå i. Åh, vå kul det är att planera bröllop! Den stora frågan är vart man ska dra ett "streck" gällande antalet gäster. Hittills är vi 92 personer om alla kan komma. Det är väldigt många..

Nu har vi iallafall berättat nyheten för våra föräldrar, så får "ryktet" sprida sig vidare.


Största "problemet" med detta är att ingen av oss vill ge upp våra efternamn och jag vill helst inte ha dubbla efternamn. Ulla Maria Johanna Nimvall Petersson? Nej, det blir för långt och tokigt. Nimvall är så mycket finare än Petersson. Plus att det bara är min släkt som heter det. 




Den här klänningen skulle jag inte ha svårt att gifta mig i :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Den var snygg :)

2009-05-19 @ 12:49:44
URL: http://lillsazza.blogg.se/
Postat av: MarTina

Fy va roligt!!!! Grattis till er båda! :D

STOR kram!

2009-05-20 @ 08:32:38
Postat av: MarTina

Fy va roligt!!! Grattis till er båda! :D

STOR kram!

2009-05-20 @ 08:43:46
Postat av: Clara

Ääääääntligen en uppdatering!

2009-05-21 @ 00:25:46
URL: http://claraisabella.bilddagboken.se
Postat av: jessica

Grattis Johanna!! :)

2009-05-21 @ 12:52:06
Postat av: Johanna

Tack alla underbara vänner som har gratulerat både via nätet, sms och telefonsamtal! Det värmer :)

2009-05-21 @ 22:27:38
Postat av: Hanna

Va kul! Grattis till er båda!

Jag vill åxå gifta mej...men d kommer nog dröja läääänge. Vet iaf hur jag vill ha mitt bröllop. Vilken typ av klänning, blommor, mat å sånt. Fan, jag vill planera mitt NU! ^^



KRAM!

2009-05-22 @ 14:21:17
URL: http://www.alittlebitofhanna.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Ååååh vad roligt! Har inte läst här på ett tag, men åh vad glatt överraskad jag blev nu! GRATTIS till er båda! Hälsa Mikael från mig också :) Hur vacker klänning som helst på bilden ovan. DU kommer va minst lika vacker i din! Grattis igen! :) Hur går det med efternamnen, ingen som ändrat sig ;) ? KRAM

2009-06-03 @ 21:44:24
URL: http://kluttan.blogg.se/
Postat av: janna

vad är det jag läser :) Stort grattis till er! kram kram!

2009-06-24 @ 22:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0