"misslyckad" operation

Igår var det dags för mitt s.k ingrepp på privatkliniken nere vid Strömmen. Mamma hämtade mig vid kvart över 8.

Hade varit SKIT NERVÖS hela morgonen, men kände att det inte finns någon återvändo nu. Den ska bort helt enkelt och det här har jag ju väntat på så länge nu. När vi kommer dit så gick mamma på toaletten, doktorn haffade mig direkt och bad mig ta av mig skorna eftersom skor inte var tillåtet i operationssalen. Jag försökte förklara att min mamma var inne på toaletten och att hon faktiskt skulle vara med under operationen, men både läkaren och sjuksköterskan bara pinnade iväg ner i korridoren. Det som var mest nerverande, som jag har tänkt på hela tiden sen jag var där sist på kontroll, är att farbrorn (läkaren) som ska operera mig passerade nog pensionsåldern för ca 10 år sedan. Men visst, hellre än äldre och rutinerad läkare än en nyexaminerad 25-åring. På väg in till operationssalen, som säkert tog 10 min eftersom doktorn inte kan gå så snabbt (!!!!!) så blev jag mer nervös. Jag avskyr rum som är kalla och luktar desinfektionssprit! Efter ett tag kom mamma intrippandes barfota i rummet. Jag fick kä av mig naken på överkroppen och lägga mig på sidan på britsen. (Känns alltid lika sexigt att ligga på sidan när man är toppless). Tur att det var kallt i rummet. Då visade det sig att han tyckte att knölen hade blivit så pass platt och att en operation var rätt onödigt eftersom han inte visste vart han skulle lägga snittet. Jaha, hejdå då.

Så då fick jag klä på mig igen och åka hem.

Spännande historia va?


Skulle egentligen varit ledig hela torsdagen men eftersom operationen blev inställd så gick jag till jobbet vid 13.00. Pga dåligt väder hade vi bara öppet till 17.00. Kändes skönt att komma hem tidigt en kväll. Brukar vanligtvis inte vara hemma förens vid 20.tiden i vanliga fall.

Idag bad jag om ledigt från jobbet. Ska storstäda. Ser faktiskt fram emot det. Imorgon kommer svärmor och S-Å. Dom stannar till söndag. Vi ska käka på Deli imornkväll och sen har vi även planerat att vi ska åka i Safariparken. Har inte gjort det tidigare så det ska bli jätte kul.


Vad har hänt med Försvarets hudsalva? Det har alltid luktat och smakat vanilj tidigare. Visserligen luktar det fortfarande lite gott, men smaken är förändrad. Tycker nästan att det smakar lite kräks om det. Minns när jag fick en puss av en kille på högstadiet, då sa han "OJ, va gott dina läppar smakar, är det försvarets hudsalva?" Det är som dom brukar säga, det var bättre förr. Undrar vad det är för ingrediens dom har dragit ner på?



Mamma var här innan jobbet, vi pratade om Mikaels och mitt kommande bröllop. Hon började tjuta. Igen.

Nästa vecka ska vi nog boka kyrka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0