Att betala för smärta

Var verkligen jätte nervös inför cellprovskontrollen igår. Jag avskyr att göra gynundersökningar.
Som tidigare skrivet, skulle jag fram lite till med stjärten. Vad var det jag sa? Hon som gjorde provet på mig hade nog varit barnmorska sen Hedenhös, så det vara raka rör med henne.
Jag förklarade för henne att jag var jätte nervös pga att jag har haft oförsiktiga och halt elaka gynekologer tidigare, men hon förklarade att hon bara skulle ta ett litet prov med en pinne (såg ut som en jätte lång glasspinne). Då blev jag lugn och förstod att det där skulle ju inte kännas nånting. Men TJI FICK JAG!
Vad var det för någon jävla grej hon spände fast där nere? Kan inte förklara, men det kändes som ett torterings-redskap. Kan högt rekommendera det till er som vill tortera någon som vägrar snacka!
Jag tänkte "Betalade jag 140 spänn för den här hemska upplevelsen??!!!"

Hur som helst så "öppnade" den upp mig i typ 3 olika sektioner, vet inte hur, men så kändes det iallafall. Jag började kallsvettas och frågade säkert 3 gånger om hon var klar snart. Hon klappade mig på låret och sa "du är sååå duktig!". Snällt av tanten att säga så, men jag gillar inte pepp-talk när jag känner mig obekväm.
Efteråt var jag helt skakig, hon gav mig ett glas vatten, jag klädde på mig mina kläder och dom sexiga små plastpåsarna jag hade över skorna och tänkte "FY FAN VA SKÖNT, DETTA BEHÖVER JAG INTE GÖRA IGEN FÖRENS OM 3 ÅR!!"

Många av er som läser detta har kanske gjort denna undersökning och tyckte inte alls att det var nåt speciellt obehagligt, men det tyckte iallafall jag! Och jag är så förbannat jävla nöjd över att det är gjort.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Skruvstäd kallas det! :D

2009-11-27 @ 17:35:42
Postat av: Svägerskan

När jag tog det det jävla provet senast så satt vi uppradade i väntrummet. Sedan var det löpande-band-principen. Gud nåde dig om du hade några frågor eller annat oväsentligt:) Och ont gjorde det:( Kram på dig!

2009-11-27 @ 23:25:30
Postat av: AnnaP

Det var bra att du gjorde det iaf. På mig upptäckte de ju cellförändringar på livmodern och det är jag glad för även om det gjorde ont att göra undersökningen. Jag op mig sen och det gick bra för dom fick bort allt!

Jag kommer få gå med 1 år mellan i 3 år och göra dessa hemska undersökningar, men om det kan rädda mig från cancer så visst!

Bra jobbat att du klara det!

2009-11-28 @ 20:36:35
Postat av: sarase

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaah johanna... jag har fått en tid till cellprovningen på ons!!! nu blir jag livrädd här! jag hade inte ens föreställt mig att det kunde göra ont,åhhhhhhhh! hjälp men jag kan ändå inte undersöka mig nu.. det e röd vecka! inte så kul att visa upp sig då inte ;S

2009-11-30 @ 17:59:35
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0