100 dresses

Nu har jag fått reda på måtten gällande brudklänningen jag ville ha. Den är ca 20 cm för kort! Kan ju inte gifta mig i en klänning som har knickers-längd. Trist. Men har pga detta hittat en jätte bra sida med jätte fina brudklänningar! Kan inte ens bestämma mig nu. Nästan alla som jag har sparat i min lilla mapp på datan är av samma stuk bara att det är vissa små detaljer som skiljer sig. Vilket gör det hela mycket svårare. Man måste tyvärr internetbeställa dessa, så det är ju inte läge att ångra sig när man väl har gjort sin beställning.

Annars kan jag alltid hyra en brudklänning, men det känns som att det inte skiljer så mycket i pris och då kan jag ligga gärna lägga ett par extra tusenlappar och få behålla klänningen. Då kan jag röja hur mycket jag vill i klänningen utan att det kostar mig något extra när jag lämnar tillbaka den. När min syster och Johan gifte sig kvätte jag grogg på hennes klänning, samt hällde ett helt glas med Rom och Cola över Johans hyrda brudgums-skjorta..

     

Ser ni? Knappt någon skillnad på dom. Vilken tycker ni är finast, respektive fulast? Känner att jag behöver lite råd utifrån, för Mikael tycker ju att allt "är fint!".

Det här har vi (mest jag) även kommit fram till att vi ska ha på vårat bröllop. Nu blir det mycket bröllops-snack här, men jag kommer nog tröttna snart ska ni se. Eller så blir det värre ju närmare bröllopet vi kommer..


    
  



Skulle behöva en Wedding-planer..

Kommentarer
Postat av: Svägerskan

Jag tycker nr 2 var fin! Fast allt klär ju en skönhet:) Puss

2009-10-07 @ 14:14:56
Postat av: Svägerskan

Jag tycker nr 2 är fin! Men allt klär ju en skönhet.. Puss

2009-10-07 @ 14:30:53
Postat av: Carro

Rent spontant tycker jag den första är mest du, men den sista är fin om man är ute efter något som sticker ut lite mer.

Både den första och sista klänningen ser enklare ut att justera också. Det kan vara bra att tänka på. Bilden på tårtan såg sjukt romantisk ut.

Jag tror det kan vara bra om någon annan en du själv tar en almenacka och bestämmer deadlines för saker. Då slipper du den stressen och det tror jag är bra för din mage. Säg till om du behöver hjälp med något. Klippa o klistra är alltid roligt.

Kom ihåg att dagen är till för dig och mikael, ni ska inte behöva tänka på någonting när det väl är dags. Såg en sönder stressad och förtvivlad brud i somras. Det räckte. Take care! kram

2009-10-07 @ 19:17:17
Postat av: Clara



Jag tycker nr 4 va finast.. när ska vi planera då?

KRAM

2009-10-07 @ 20:29:03
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker att nr 1 och nr 4 var finast (samma som Carro!). 3:an gillade jag för att den inte var riktigt lika kritvit som de andra, tycker det nästan är finare, men som sagt, 1:an och 4:an känns mer "du". ;) 2:an tyckte jag faktiskt inte alls om haha! puss

2009-10-08 @ 21:13:32
Postat av: sarase

Jag gilla 4an bäst :) Kram

2009-10-08 @ 23:03:17
URL: http://sarase.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack tjejer för att ni delar med er av era åsikter, men valet blev ju inte lättare nu när ni alla tyckte olika haha. Själv är jag riktigt sugen på klänning nr 3. Lite annorlunda, men väldigt fin. Puss & Kram till er alla!

2009-10-09 @ 10:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0