att dö otacksam och sur

Min läkare tror att jag har diagnosen "IBS" som är en kronisk magsjukdom. Så nu är jag sjukskriven fram till den 26 oktober. Hoppas nya medicinen fungerar. Den är svår att få i sig. Jag får kräkreflexer om vartannat hela tiden. Man blandar ut ett pulver med små korn i typ kräm eller fil eller något annat. Den sväller upp som gelé och man får absolut inte tugga på dom små kornen, utan allt ska sväljas helt. Har man inte lärt sig att man ska tugga allt som man stoppar i munnen? Jag t.o.m tuggar flytande soppa, glass, fil, precis allt och nu får jag verkligen inte göra det. Fruktansvärt jobbigt. Men det är värt det så länge det tar bort smärtorna. Men hittills har den inte gjort någon skillnad, men det tar minst en vecka innan man kan uppnå full effekt.


När jag skulle till Såpkullen och hämta ut min sjukskrivningsrapport så tog jag en nummerlapp, precis som man ska göra och ställde mig och väntade på min tur. Brevid mig satt en gammal tant och pratade men en väninna. Hon i receptionen tittar på mig och menar på att hon kan ta mitt ärende. Jag skakar på huvudet och vänder mig bort mot tanten

- Ursäkta, du var här före mig så det är nog din tur nu, säger jag med ett leende.
- Ursäkta mig, men JAG var faktiskt här före dig!! Det är nummerlappssystem här!!
Jag blir helt paralyserad och vet inte vad jag ska säga tillbaka till den extremt otrevliga tanten. Hon tar sin rullator och börjar gå bort mot receptionen och ser riktigt jävla skit sur ut.
- Jag HAR tagit en nummerlapp! Och jag sa ju att det var DIN tur nu!(??)
Tanten fnös och gick fram till receptionen. Hon struntade helt i mig.

Så bara för att jag blir illa bemött när jag inte förtjänar det så börjar jag tänka fula och elaka tankar. Jag tänkte "Fan vilken jävla ful mössa hon har på sig, och inte tala om glasögonen. Skulle hellre dö än att ertappas i den där skabbiga kappan" Det är ju DOM som får oss att bli otrevliga och sura. Tänk på det alla gamlingar nästa gång!


Va fan är det för fel på alla pensionärer?? Dom har mage att säga att "dagens ungdom" borde veta bättre, att ungdomarna förr var mycket mera väluppfostrade och ordentliga. Men ärligt talat, vem är det som borde gå en charmkurs? Jo, ni sura, otacksamma, enkelspåriga, elaka och egoistiska gamlingar! Ni är så insöade på att ALLA människor av den "yngre generationen" är själviska och ouppfostrade och att vi aldrig tar hänsyn till er äldre, men vad tjänar det till? Dom få tacksamma och glada pensionärerna som finns kvar är nästan lika utdöda som dinosaurierna.


Ni tror att vi är värsta ligisterna som bara tänker på oss själva! Jag kan iofs bara tala för mig själv, men jag har i hela mitt liv haft respekt för dom äldre. Jag erbjuder dom min stol eller sittplats på bussen, jag har t.o.m hållt en rädd tant i handen en hel bussresa, jag hjälper dom att plocka upp saker dom kanske tappar på golvet i en affär, jag hjälper dom att få in sin rullator på spårvagnen m.m.

Tycker det är så himla tråkigt att träffa på sura pensionärer, är dom så missnöjda med livet? Har dom dödsångest? Har dom inte lyckats göra allt dom ville göra innan dom blev för gamla?


Det får mig att tänka.. Jag vill absolut inte bli en sådan tant när jag blir gammal!
Jag ska vara glad och blicka tillbaka på mitt liv med ett leende på mina läppar och tänka:

"Nu är det helt okej om jag dör, för jag har haft ett underbart liv!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0