Barndomen ..

.. är sedan lång tid över, likaså tonåren. Kan bli lite ledsen när jag tänker på att man aldrig kommer få vara barn igen, och ju äldre man blir, desto färre blir mina minnen. Jag minns visserligen sjukt mycket från min barndom, men när jag pratar om vissa saker så minns varken mamma, pappa eller min syster det jag berättar. Jag minns nog så pass mycket som jag gör tack vare mina föräldrar som tog sjukt mycket foton under min uppväxt, samt alla filminspelningar som finns. Det håller mina barndomsminnen vid liv.

Härmar Clara nu med att ladda upp lite sentimentala barndomsbilder.
(Har försökt undvika alla bilder där jag har grov hockeyfrilla.) Min mamma sa att det var "populärt" då, vilket det var, men jag var i stort sett den enda ungen i hela Svärtinge som hade den där fula j*vla frisyren! Sen hette det "Men Johanna, ditt hår växte så!". Ofta håret självmant gror till sig en lång matta i bakhuvudet och sen en lugg som börjar bakom öronen..


 
Pappa och jag tar en liten "power-nap".

 
Tuffaste hoodtröjan. "If you think i´m cute, you should se my daddy" (Fisa i bakgrunden)

 
Jessica och jag "kissar i kors". Kände att jag var tvungen att censurera. Jessica kanske inte uppskattar om jag viker ut henne på nätet.

 
Mamma, jag och Lisa myser efter ett Nyårsfirande nångång under sena 80-talet.


 Tidig student. (Mamma tog USK-studenten)

 
Jag och pappa filosoferar på en bänk inne på Gröna Lund.

 
My little pony, fanns det något roligare? (förutom Barbie såklart..)

 
Jag "stylar" morfar

 
Jag har fått diplom från skidskolan i Fjällen/Sälen/Idre???

 
Jag och Linda har fått våra första rullskridskor.

 
Bonn-unge. Är det någon som känner igen glassen??


Hockeyfrillan börjar göra premiär



Kommentarer
Postat av: Clara



Haha Hoodtröjan och skid diplomet var ju bästa!!

2009-10-14 @ 20:47:52
URL: http://clarahartmann.blogg.se/
Postat av: Jessica

Haha ja den bilden på toaletten kommer väl alltid hänga med hela livet ;) haha, en klassiker

2009-10-15 @ 17:02:36
Postat av: sarase

vilka mysiga och roliga bilder! så söt så!! alltid kul att titta på gamla bilder :) kramar sara

2009-10-22 @ 21:27:50
URL: http://sarase.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0