Karriären som dog

Jag blir så sjukt irriterad när folk ska berätta om något som dom brinner för, exemeplvis sång eller dans eller liknande, då säger dom alltid "Jag har dansat enda sen den dagen jag tog mina första steg" Eller jag har "sjungit sen jag var 2 år".


Mariette i Idol började spela på sin pappas gitarr när hon var 3 år! Vilket underbarn liksom! Kunna spela gitarr när man är 3 år är ju helt otroligt begåvat! (öh). Hur fingerfärdig är man vid den åldern? Dansa och sjunga när man är liten är ju inte riktigt samma sak, för man vet ju inte vad det är för sorts dans dom menar eller heller inte vad dom sjöng när dom var små, men spela gitarr liksom! Det krävs ju liksom en helt annan motorik. När jag var 3 år kunde jag inte ens knyta mina skor. Jag kissade i sängen fram tills jag var 5 år, jag lärde mig att rita streckgubbar när jag var 4 kanske, så att Mariette kunde spela gitarr när hon var 3 år är i min värld helt osannolikt. Men sen kan man ju tolka "spela" på olika sätt. Menade hon att hon kunde dra av en hel låt eller satt hon bara och slet i strängarna?

När jag var 16 år hade jag ett ämne som hette "Estetisk verksamhet" där man fick testa på att spela lite instrument, bl.a gitarr. Jag ville verkligen lära mig men var på tok för dålig. Det enda jag lärde mig var "Lady Madonna, children at your feet.." Sen kunde jag inte resten av låten. Så min nya gitarr som jag fick i julklapp förblev ny i stort sett. En dag kom Nicke hem till mig, han tyckte min gitarr var ostämd, så han stämde den åt mig. Sen kom Olivia hem till mig ett par dagar senare och även hon sa att den var ostämd, så återigen blev min gitarr stämd ordentligt. Senare på kvällen hörde jag ett ljud inne i mitt rum, då hade en sträng gått av. Men jag blev inte ledsen, för min gitarrkarriär var död.


Kommentarer
Postat av: Lisa

"Mother says I was a dancer before I could walk. Mhm, she says I began to sing long before I could talk..." ;) Jag är kass på att spela gitarr, fingrarna räcker liksom inte till. Dom är för korta. :P

2009-10-26 @ 19:09:52
Postat av: Johanna

Man kanske skulle göra en fingerförlänging? Kan man förlänga snoppen så borde väl inte fingrarna vara så svårt? Just de, snoppen är ju benlös.. Hm..

2009-10-27 @ 11:48:23
Postat av: jessica

haha ni är ju för roliga

2009-10-27 @ 14:55:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0