Bland tomtar och grisar

När Mikael kom hem från oskarshamn i söndags hade han med sig en massa grejer från farmors hus. Det var lite julpynt, glöggset, fina glas, plastburkar m.m. Minns ni mitt gamla inlägg från december 2008? Där jag gjorde narr av en fruktansvärt ful tomte vi har här hemma som Mikael vill ha upp vartenda år? En sån där hemskt ful tomte med grön jacka och röda läppar? Har haft stora funderingar på att "råka" tappa den i golvet så jag slipper se den varenda jul, men Mikael tycker att det är en jätte fin och "klassisk" tomte, så hur mycket jag än tjatatde att vi skulle packa ner den i lådan igen och ge lite mer plats åt våra fina tomtar istället, så lyckades jag inte. Vartenda år ska den jävla tomten fram!

Sen i söndags när han började packa upp alla grejer från farmor så ser jag att han tar upp en exakt likadan tomte!!! En exakt kopia!

- Meeen va faaaaaaaan Mikael, vi har ju redan en sån där ful tomte! (man hör verkligen hur förkrossad jag är på rösten)
- Ja, men nu har vi TVÅ! säger Mikael som är sjukt nöjd över sitt lilla klipp. Men säkert mest nöjd för att han VET hur mycket jag hatar den tomten.


Så hur ska jag bli av med TVÅ tomtar? "Råkar" jag slå sönder den ena så har vi fortfarande en kvar.. Om man kanske skulle ta och julpynta inne i klädkammaren i år? Där får dom gärna stå. Där kan vi även ställa in tomten som rider på en vit lama.
Ja men just de, han hade ju även tagit med sig en stor halmgris, som vi OCKSÅ HAR DUBBLETTER AV NU! Om man skulle ta och röka i närheten av halmgrisarna? Nej, nu överdriver jag. Halmgrisarna är rätt söta, men det hade dock räckt med en gris.


 

Förstår ni nu varför jag hatar denna tomte? Han ser ut att vara elak, snål och framför allt helt out-of-style! Sen har vi ju tomten som sitter där på sin lilla släde.. Med sin LAMA!? Ärligt talat, vem designade julpyntet förr?



Kommentarer
Postat av: MarTina

skrattar så jag nästan kissar på mig

Förstår du vilken guldgruva jag och Mikael tyckte att vi hittade när vi hittade dessa tomtar? Och min första kommentar var: Tänk va glad Johanna kommer bli nu! :D Hahaha! ;)

Kram på dig!

2009-09-09 @ 14:30:22
Postat av: Johanna

Hahahaha, jag har väntat på din kommentar! Mikael sa att du hade sagt "Jaha, då vet jag vad Johannas nästa blogg-ämne kommer va" :)

Jag mår psykiskt dåligt när jag ser den där tomten, ska kolla upp om det finns någon stödgrupp jag kan gå med i..

Kram Kram

2009-09-09 @ 15:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0