Den åker upp om man drar ner den

Sitter och väntar på att diskmaskinen ska bli klar. Sen ska jag och mamma åka ut till hennes f.d hus och städa. Nästan allt är nu utflyttat och hon börjar komma iordning i nya lägenheten.
I onsdags jobbade mamma hela eftermiddagen så vi överraskade henne med att flytta över nästan allt till nya lägenheten, så när hon slutade jobbet kunde vi berätta för henne att hon nu kunde bo i nya lägenheten. Hon blev så glad!

Helgen har förövrigt varit både bra och dålig. Har haft ont i magen nästan hela tiden, så det har varit svårt att vara positiv och glad imellanåt. Förstår inte vad det är för fel.

Fick besked i veckan att Olivia, Janna och Klara (a.k.a PP, Jänet och Pus o Knul) kommer till mig den 31 oktober. Ska bli så himla roligt. Part A, 7up, Sk8, Cabarrén och musikalen-tittande. Det blir alltså Kbg-häng på hög nivå! Nu är det bara besked från Asja, Tole och Nie jag väntar på. Skulle vara kul om alla kunde komma. (alla förutom TeWe som har bosatt sig i Australien).

Igår köpte jag 2 par nya skor. Det "behövdes". Men mina gamla Ugg´s är så slitna och sunkiga, så dom måste ju bytas ut. Sen ett par fina pumps är ju aldrig fel.
(skulle ha laddat upp bilder på skorna, men det bildformatet gick visst inte att infoga..)

Igår köpte vi även världens snyggaste rullgardin på Mio till sovrummet. Tyget och mönstret var sjukt snyggt! Jag var hur pepp som helst när vi skulle sätta upp den. Men innan vi kom till skott så skulle Mikael kolla hur lång den var... Ca 20 cm FÖR KORT! Vårat fönster är väl inte högre eller längre än något annat fönster, så jag förstår inte varför dom har gjort den så sablans kort! Jätte besvikna blev vi. Så det är ju bara att lämna tillbaka den..


En sån här fondvägg vill jag ha i framtiden.
(Finns även många andra fina jag skulle kunna tänka mig.)




Nu är diskmaskinen klar och jag ska bege mig bort till mamma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0