Stomach ache

Min mage tar kål på mig. Känns som den kommer bli min död. Tänker på alla skriverier som var för ca 1 år sedan om alla dessa människor som avled av diverse tumörer i magen som läkarna inte kunde hitta. Jag orkar inte ha ont i magen längre. Lider även av halsbränna, men det är en sak, för det finns medicin för det. Käkar både omeprazol ocvh losec mups. Men vad ska jag ta för något mot magen? Panodil eller andra smärstillande fungerar ju inte, och även om det skulle det så är det ingen långvarig lösning.

Har haft bukhugg sen jag gick på gymnasiet, men det är bara ibland jag får det. Men gällande magsmärtorna jag har nu så är det väl ca 2-3 år som jag har dragits med den skiten. Förra året var jag så ofta på vårdcentralen att jag borde fått klippkort. Men min läkare, som jag nu INTE går till längre, sa bara att det var magkatarr och skrev ut omeprazol i flera omgångar som ändå inte hjälpte mot smärtan. Han bad mig även att livnära mig på "Flytande föda" i 5-8 dagar. Hur mycket flytande mat finns det för en glutenintollerant? Alla soppor reds ju med vetemjöl. Jag klarade hur som helst 4 dagar, sen fick jag en "biafra"-mage.

Sen tjatatade jag till mig en gastroskopiundersökning, som var btw det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Om mitt liv hängde på att jag skulle göra en sån undersökning en gång till skulle jag hellre dö. Eller be dom droga mig. Den undersökningen gav heller inte något. "Allt såg så bra ut, ända uppifrån strupen och ner till tolvfingertarmen".
Sen tjatade jag till mig ett laktostest på vårdcentralen. Där fick jag dricka mjölksocker utspätt i vatten, sen ta blodprov en gång i kvarten under 2½ timmes tid. Reagerade ordentligt på mjölsockret, vilket inte var det roligaste i mitt liv. Göra nr 2 på offentliga platser är inget som ligger på min 10-i-topp lista.
Började med laktosfrikost, blev lite bättre.
Men på nåt jävla vänster så lider jag fortfarande av magsmärtor. Min aptit har blivit helt skev. Har ALLTID ätit som en häst, men inte nu längre. Min kompis sa jämt förr "Men Johanna, ska du äta all den där pastan själv? Så där mycket pasta kokar min mamma till hela våran familj och vi är 4 pers.. och brukar få rester.."

Är ofta hungrig, men så fort jag äter så får jag antingen kramp i magen eller så blir jag äcklad av maten och lämnar ca en tredjedel. Lämna mat på tallriken fanns inte i min värd förr.
Igår tog det mig 1 timme att äta middag och då, som vanligt, åt jag bara upp hälften, för sen var jag proppmätt, äcklad och hade ont i magen.
På kvällarna kan inte ens Mikael lägga sin arm runt min midja utan att jag får ont inne i magen.

Känns som magen blev sämre efter att jag insjuknade i Campylobacter efter Thailandsresan.
Allt känns skitnödigt!! Både mitt liv, min fritid och mitt jobb blir lidandes av detta. Tror inte någon kan förstå hur ont i magen jag har.

Idag var det kalas hos min syster för Wilma som fyller 8. Åt middag, det lilla jag fick i mig, blev jätte mätt och sen kom magsmärtorna. Lite senare blev det tårta, men glass för min del. Älskar Tofulines glass, men fick i mig ca 4-5 skedar, sen sparkade min mage backut. Fick så ont i magen att jag blev spyfärdig.

Om man skulle ta och lista sig hos Såpkullen istället? Man får ju tydligen välja vårdcentral själv nu efter 1 september. Någon måste ju hjälpa mig. Känns som att en koloskopi eller en rektoskopi kommer komma på tal om dom ska börja utreda vad det är för fel på mig. INTE så speciellt sugen på det om jag ska vara ärlig, men som sagt, hellre det än att göra en gastroskopiundersökning igen.

Jag vet att självömkan är patetiskt, men just nu tycker jag faktiskt synd om mig själv.


Kommentarer
Postat av: Jessica

stackars Johanna :( hoppas de hittar vad som är fel på din mage så du kan må bra igen!

2009-09-16 @ 08:36:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0