Andas in... å ut...

Den här veckan ska jag försöka att ta itu med träningen igen och faktiskt köpa mig ett kort, ett sånt där 15-gångers kort för ett årskort går fetbort. Sist jag tecknade ett årskort tränade jag typ 2 gånger på 4 månader. Jätte billig träning. Så jag fick beklaga mig för min dåliga rygg så dom (kors i taket!) skrev av mig från årskortet. Det är vad jag kallar service!
Men en sak som jag inte fattar med vissa instruktörer, har dom större lungkapacitet än vi andra eller försöker dom ha ihjäl oss? Eller är dom glömska och helt enkelt bara glömmer bort att vi vill andas?

- Andas in... (alltid med en harmonisk och lite småporrig röst)
Alla andas in, högt och tydligt
En evighet går. Men hallå? Har hon glömt bort oss?? (Man vill ju inte andas ut innan alla andra, nästan lika illa som att göra kärringarmhävningar på knä när alla andra gör dom "så som man ska göra dom")
Efter typ 2 minuter (när jag redan har smygandats 25 ggr) säger hon helt lungt
- Å andas ut..

Seriöst, man dör ju nästan. Antingen har hon övat hemma i badkaret för att kunna hålla andan så länge eller så fejkar hon bara för att vi ska tro att hon har värsta lungorna.

Nästa gång jag tränar ska jag klocka tiden mellan in och ut andningen. Men det får nog bli nästa vecka för jag kom på att jag har skola på onsdagkväll och vinträff med Carro på torsdag och imorn vill jag helt enkel inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0