Hjulafton

Den svenska stavningen. Varför heter det hjul och inte jul? Isåfall borde det ju heta hjulafton och inte julafton. Eller tvärtom. Eller Kjell och kjellare istället för källare. Eller Chaufför och Chiva istället för (cd)-skiva.

Idag skulle vi egentligen ha bilat ner till Oskarshamn med Mikael har inte blivit riktigt frisk utan ville vänta till imorgon. Efter att vi hade varit hos veterinären med Luely och plockat bort stygnen bestämde vi med syrran att vi skulle komma ut till Svärtinge och käka mat. Mycket trevlig kväll med god mat, trevligt sällskap, Lyxfällan och Buzz.
Nu ligger vi här i sängen, Mikael är jätte trött och jag är superpigg. Får väl avsluta mitt lilla blogginlägg eftersom Mikael frågade "om jag skrev en uppsats"..

- När vi kommer till Emmekalv vill jag gå ut på en promenad i skogen!
- Okej..
- Å vet du vad jag vill göra mer? Jag vill hjula, gud så längesen det va jag hjulade.
- mmm..
- Brukade inte du hjula när du va liten?
- Näe.
- Vadå, va det "gay" att hjula när du va liten eller?!!
- Aah..

Imorn blir det att äta Mörrums-lax, jesus så gott!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0