Oskarshamn

Åkte ner till Oskarshamn i förhoppning att det skulle vara värsta vårvädret där nere, men nej då, regn och rusk om vart annat. Den enda dagen som var riktigt fin var fredagen. Så nu är både jag och Mikael sjuka.

Har iallafall insett hur mycket jag saknar Oskarshamn på våren och sommaren. För övrigt är det en trist liten håla som jag aldrig skulle flytta tillbaka till, men trots att man i många år har klagat på Oskarshamn så har den faktiskt sin charm. Jag saknar uteserveringarna (finns väl 5-6 stycken..), Gunnarsö, Kristineberg, Stadsparken, alla små mysiga gator, hamnen m.m och att det faktiskt går att varva innerstan på ca 10 minuter.



Hopptornet i Gunnarsö


Gunnarsö


Gunnarsö


Från hopptornet


Badholmen, som numera enbart består av "skog" då restaurangen brann upp..


Brädholmen


Hamnen


Kråkerumsbacken och Pub Kråkan


Vid "Långa soffan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0