Plommonkompott


Idag har det varit fullt schema. Dagen började med att vi försov oss och jag blev vansinnig på Mikael (eftersom det va hans fel), sen tog jag och Clara en promenix ner till skolan. Så himla underbart det är med vår! Men det är fortfarande väldigt svårt att veta hur man ska klä sig. Jag lyckas alltid klä mig för kallt.

Efter skolan åkte jag och mamma till Erikshjälpen. Älskar verkligen second hand, men den här gången hittade jag inte så mycket. Mamma visar helt plötsligt upp en mocka väst med fransar och grejer, "den här var väl för himla mysig Johanna?" och hon är verkligen helt seriös.
Sen när jag förklarar för henne att man INTE kan köpa en mocka väst med fransar så blev hon jätte chockad över att det var fransar på den, och skulle verkligen inte köpt den om hon hade sett det. Nä, för det var ju det som var felet, att den hade fransar. Inte att det var en mocka väst som typ bara Ingo från "Baren" skulle ta på sig.

På tal om Ingo, han var i Ohamn en gång för typ 8 år sen kanske. Då var det nån som tog sönder Ingos glasögon. Med flit. Ingo blev jätte ledsen.

Ikväll har jag och mamma käkat lax och druckit vin, det va najs.

   

Den sista bilden är på plommonkompott som min mamma hade gjort till efterrätt. Jag frågade henne om det möjligtvis kunde vara så att nån hade bajsat i min lilla skål? Hur som helst, det var faktiskt rätt gott så länge med hade mycket mjölkgrädde över.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0