Stressig dag

Har haft en jävligt stirrig början på den här dagen. (Den kommer förhoppningsvis sluta bättre eftersom jag och Lisa ska hem till Carro och dricka vin i deras nya lägenhet.)
Gick upp 06.15 och käkade frukost, sen tog jag tidernas längsta dusch. Det var längesen jag var så här jäkla trött!
Vid 10 i 8 gick jag till hållplatsen. I över 25 minuter väntade jag på den där jävla bussen, som aldrig någonsin kommer i tid. Jag hade självklart klätt mig för kallt så jag frös nästan ihjäl, näsan rann och tårarna skvätte av den hårda blåsten. Blev vansinnig, gick in och försökte ringa östgötatrafiken men där var det upptaget. Skickade ett aggresivt mail, och ringde ytterligare igen. Efter 35e gången kom jag fram. Då påstår hon att en buss gick vid 10 över 8! Vilket bullshit, jag stod ju där då. Har dom genomskinliga bussar eller var det kanske en pytteliten buss som bara plockar upp myror och skalbaggar? Vid kl 9 gick jag återigen ut, bussen var sen men den dök åtminstonde upp den här gången. När jag väl kom ner till skolan var det bara 1 timme kvar av lektionen. Heja.

Efter lektionen fick jag kila bort till tandläkaren och betala gårdagens besök som blev bajsdyrt eftersom dom här 300 kr som man ska få i "bidrag" redan hade förbrukats, vilket inte stämmer alls.
Sen fick jag släpa mitt trötta arsel in till stan, herregud va Drottninggatan är lång, man kommer ju aldrig fram. batteriet i mobilen började ta slut och eftersom jag åker via sms-biljett så vågade jag inte uträtta mina ärenden så jag skyndade mig bort mot 119, kommer på att jag MÅSTE köpa med mig mjölk, springa bort mot Ica vid Spiralen, springer för långt och för fort och missar ingången, får göra en u-sväng och springa tillbaka. (kändes inte alls muppigt), handla mjölk och sen rusa bort mot hållplatsen. Jaha, där åkte min buss, hejdå.
20 min kvar till nästa buss, in på "På hörnet" för att äta en glutenfri smörgås (Testa gärna det fiket, jätte mysigt!) och fika med mig själv, sen rusa bort igen eftersom jag hade läst mer i tidningen än ätit min macka.

Nu är jag äntligen hemma. Har jätte mycket att göra fortfarande.
ja just de, brukar ju vanligtvis inte ha någon skola på fredagar men eftersom jag missade dataprovet förra veckan så ska jag ner till skolan kl 13.00 imorn och göra provet. Tack!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0