Hiphop

Imorgon åker jag till Nicke i Linköping. Han, jag och Kralle ska fira Valborg ihop. Vi 3 är gamla kompisar från Kristinebergstiden. Mikael brukar alltid mobba mig för att jag är ifrån Kristineberg och att det bara var "tattare" och "ligister" som bodde där. Varenda gång vi har bilat runt i Kbg så har Mikael alltid varit rädd för att bli beskjuten i bilen. Så illa tycker han att det området är! Kristineberg har även blivit kallat för "getto" eftersom det bodde/bor rätt mycket utlänningar där också, så nu kommer vi till dagens heta samtalsdiskution vid middagsbordet:

Mikael: Kommer ni typ hälsa på varandra med nåt coolt tecken och säga "Yo wuz up ma´man" ??
Johanna: Varför skulle vi? Vi var inte några hiphopare om du tror det.
Mikael: Nä, men då var ni rasister isåfall, det var antingen det eller hiphopare..
Johanna: Nu när jag tänker efter så var jag nog lite hiphop ett tag på högstadiet, jag var ju kär i Sadam när jag gick i 7an och han var ju väldigt hiphop.
Mikael: Nej Johanna, det var du inte, bara för att man lyssnar på typ EN hiphop-låt är man inte hiphopare, "Yeah Changes med Tupac är så jävla bra!! Fuck yeah"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0