inställda helgplaner


Idag skulle vi egentligen ha åkt ner till Blekinge men pga vädret, alla trafikvarningar dom har gått ut med till helgen och att våran bil precis nyligen pajade så har vi fått ställa in trippen dit ner.
Känns rent ut sagt förjävligt, för det första för att man inte vill missa dopet, för det andra för att man gjorde svägerskan ledsen och för det tredje för att vi inte ses så ofta.
Det är nu man tycker det är extra tråkigt att vi har så långt avstånd mellan varandra, men resan dit ner tar vanligtvis 5-6 timmar för oss och ska det då vräka ner snö och vara halt skulle det ta oss säkert 10 timmar, om vi ens skulle komma fram.. jag avskyr att åka bil när det är halt och trots att det är halt och mycket snö så finns det idioter som trotsar vädret och kör som galningar, vilket kan resultera i att det blir en olycka.

Tycker synd om Mikael som missar sin systerdotters dop, men det här är ju inget vi har valt själva, vi har ju inte bett om detta väder. Han var jätte deppig igår och hade så dåligt samvete.

Så nu är man hemma den här helgen istället, det får bli att julpyssla och pynta lite mer, för ut i det kommande snöovädret tänker jag inte ge mig ut i, mer än att rasta Hero.

Igår gick jag all-in på att göra egna julkort. Tidigare år har vi alltid skrivit julkort till alla vänner och släktingar men dom blir aldrig postade, så postar vi inte mina egengjorda julkort i år kommer jag gråta blod.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0