Lakrits-shots




Jag har verkligen ingen självdiciplin när det kommer till shots, no willpower what so ever. Jag anser mig ju ganska stark annars, men där är jag helt körd. Jag hatar verkligen att shotta, jag tycker att det är fruktansvärt äckligt, jag får alltid upp den lika fort så jag måste svälja allt igen (det är en "2 shots för 1" enligt Klara) och då är jag livrädd att den ska fara upp som en kaskad-spya rakt över bardisken. Kroppen säger ju, utan tvivel IFRÅN! Den vill ju inte ha nån jävla shot i magen.
Min shot-fobi härstammar från Bulgarien, min första utlandsresa med Klara, Olivia och Therese. Där kostade en tequilashot 5 kr. Vi drack en hel del såna. Rekordet för mig var 9 st. Efter det har jag en uns avsmak.
Men shottar i sig är inte det värsta, nej, det är LAKRITS shottarna som gör att jag bara vill lägga mig ner och dö. Jag hatar lakrits, har alltid gjort, det är så jävla salt och äckligt. Och konstigt nog så är det alltid den shotten jag åker på att shotta. Gillar alla lakrits-shots förutom jag eller?
När jag var ute med Carro på Trappan hör jag henne skrika nåt om "shots", och jag kände direkt att nu har jag chansen att säga en gång för alla att jag inte vill ha någon, men hon hörde inte utan skriker efter 2 shots. I samma sekund ser jag att bartendern häller upp lakrits-shot..

- Carro, jag gillar verkligen inte lakrits
- Äh, kom igen nu, nu kör vi!
- Men jag tycker verkligen det är jätte äckligt, äckligare än bajs faktiskt.
- LARVA DIG INTE NU!
- Eh.. (börjar få slut på motargument)

Hur som helst så slank den lilla rackarn ner iallafall, kändes faktiskt jätte gott att klunka 7 klunkar grogg efter det, för det kändes som mormors egengjorda jordgubbssaft i jämförelse med lakrissmaken.

- Fyyyyyy fan va den satt fint, skriker Carro!
Jag var bara glad att shotten höll sig kvar nere i magen.

Så frågan är, vad är det för fel på mig? Varför går jag med på det här när jag verkligen, VERKLIGEN inte vill? Jag skulle ju aldrig äta gul snö om någon tjatade, eller hoppa från en bro, eller amputera ett ben utan anledning.

Julklappslista:
willpower
selfrespect
the ability to say no

Kommentarer
Postat av: Lisa

haha love you.



lovar att jag aldrig ska bjuda dig på en lakritsshot. <3

2010-12-10 @ 10:45:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0