"dålig åtgång"


Idag åkte jag och Mikael till IKEA. På väg ut mot bilen kände jag hur jä*la kallt det var ute! Jag är inte van vid sån här kyla, jag klarar näst intill inte av den. På 2 sekunder började jag huttra och skaka, näshåren i näsan frös till is, öronen pumpade och fingrarna blev till små frysta prinskorvar. Självklart hade jag varken mössa eller vantar på mig, så det ångrade jag bittert. Men från att det ena dagen är "behagligt" kallt ute till att det andra dagen är nordpolen-kallt! Tur att vi har en ny och ordentlig bil med snabb värme och värme i sätena. Förra skorven vi hade fick man skrapa rutorna både på in -OCH utsidan, sen var man tvungen att åka i ca 15 minuter innan värmen satte igång.


Väl på IKEA fanns inte det jag helst av allt ville ha. Så himla typiskt! Jag hade t.o.m gjort en lista så jag inte skulle göra några utsvävningar. Jag hade bestämt mig redan från första början att ENDAST det som stod på listan fick hamna i vagnen, inget annat. Min budget låg på 1000 kr och eftersom sängöverkastet vi ville ha skulle kosta 579 kr så var det inte så överdrivet mycket mer på listan. Men när vi kommer ner till sovrumsavdelningen så är just DET sängöverkastet slut! Jag blev så gravt besviken. Ikea-killen jag pratade med kunde heller inte säga när dom skulle få i det igen eftersom det var "dålig åtgång" på just det överkastet. Vadå dålig åtgång? Det är väl produkterna som tar slut som det är bra åtgång på?? Hur som helst så fick jag plötsligt 579 kr extra att handla för. Så det slank ner en hel del grejer faktiskt. Fler saker vi skulle ha som inte fanns/var slut: Bambu-växterna av rak modell, svart bordslöpare, stor griffeltavla, stor tvålpump, Ringum matta färg beige, lampskärm för 39:- och mycket mycket mer. Men presentkortet upphandlades på något konstigt sätt iallafall. När vi stod i kassan var jag inte riktigt uppe i 1000 kr så vi började kasta ner en massa batterier av olika form och slag, så det slutade med att vi istället överskred budgeten..
Så nu har vi (jag) gjort om lite här hemma. Tänkte ladda upp lite bilder sen.

Har upptäckt att jag har verkligen inte trivs med att bo i lägenhet. Tycker det är så fruktansvärt tråkigt när folk klagar eller bankar i väggar. Igår kväll hade vi två kompisar här på kvällen. Det blev en lugn kväll med sällskapsspel. Visserligen så satt vi uppe rätt länge, men ändå. Vid 1-tiden på natten så råkade grabbarna skratta åt något, jag vet inte åt vad, men då genast började grannen brevid banka och slå i väggen för att påpeka att "nu räcker det!!!!!". Varken tvn eller stereon var på, inget annat förde oväsen den kvällen, utan det krävdes bara att något var roligt och att 3 personer skrattade så blev grannen galen. Herregud, skulle jag klaga på minsta lilla jag hörde skulle inte jag göra annat. Vi har många kvällar hört grannar som asgarvar, folk som bråkar och skriker, flyttar möbler, barn som skriker, folk som stampar i golvet, smäller i dörrar o.s.v, men aldrig att jag skulle klaga. Det är skillnad om vi hade spelat jätte hög musik eller orsakat några andra monotona oljud som störde, men nu är det alltså inte okej att låta våra gäster stanna kvar och umgås om dom inte är knäpptysta. Dom gick iallafall hem strax efter det. Folk som inte kan acceptera att ens granne, nångång har lite folk hos sig som skrattar och har det trevligt borde bosätta sig nånstans långt ute på landet. Jag kanske resonerar lite löjligt, men jag tycker faktiskt att det är skit tråkigt med sura grannar. Varenda kväll så smyger jag i lägenheten. Jag plockar ur diskmaskinen jätte försiktigt, stänger dörrar i slowmotion, spolar vattenkranen med låg stråle, vågar knappt ta en dusch efter kl 22 eller skratta åt någon sen långfilm på tvn med Mikael. Usch så tråkigt!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Jag bor vägg i vägg med soprummet, vilket innebär att folk går där dygnet runt o kastar sina sopor o slänger glas...det låter ju en del! grannarna ovanför trampar i golvet så jag tror de snart trillar igenom, plus de har hundar som skäller konstant, stackars hundar. Paret som bodde där innan var ett äldre par så de var uppe flera ggr om nätterna o spola i toan o duschade eller nåt.. så jag har det lika roligt som dig...

2010-01-05 @ 11:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0