årsförbrukning av buljong

Exempel 1 på buljongkonversation
- Har vi någon buljong hemma?
- Nä, den är nog slut.

Exempel 2
- Ska vi köpa hem nån buljong?
- Ja, ifall den skulle va slut hemma. Man vet ju aldrig.

Exempel 3, den vanligaste konversationen
- Shit, vi måste ju köpa buljong
- Tur att du kom på det, du är bäst!

Detta samtal har vi typ varenda gång vi åker och storhandlar och vi tror verkligen varenda gång att vi inte har någon buljong hemma. Vi kan nu konstatera att vi INTE behöver köpa hem någon mer buljong förens 2011.



Hej, jag lider av en s.k buljong-fetish..



Kommentarer
Postat av: Bettina

Haha!! Familjen Buljong. Ni behöver inte änns fundera på ett annat efternamn!

2010-06-29 @ 22:05:29
Postat av: Jessica

Vad använder ni all buljong till egentligen?? det enda jag har i nån buljongtärning i är i currysås :)

2010-06-29 @ 23:33:03
Postat av: Johanna

Grönsaksbuljong = Pastasåser

Köttbuljong = Grytor och brunsåser

Hönsbuljong = Sås till kyckling och kalla såser

Vi gillar buljong ;) Men skulle nog inte vilja heta det i efternamn dock haha

2010-06-30 @ 16:47:50
URL: http://lipidami.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ahha, jaa, varför inte? man skulle kanske prova med det!? Fast det är ju så sällan jag lagar mat så inte lönt att köpa hem så mkt buljong till mig kanske ;)

2010-07-01 @ 07:06:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0