Glad Påsk?

Idag plingade två outklädda påsk-kärringar på och sa "GLAD PÅSK!... före påsk.."
Jag förklarade att jag inte hade något godis men att grannarna ovanför säkert har det (smart drag, man ska alltid skicka iväg dom till grannarna). Men trots det så stod dom bara där och stirrade som två fågelholkar, dom vägrade gå. Jag förklarade för dom att dom fick komma tillbaka vid påsk och klä ut sig så skulle dom få godis.

Jag gillar faktiskt inte när barn plingar på. Antingen är det påskkärringar, nåt läskigt monster på Halloween eller så ska dom sälja strumpor till klassresan. För det första så har vi aldrig lösa pengar så man kan köpa några strumpor av ren sympati, sen har vi nästan aldrig godis hemma och har vi väl det så vill jag väl inte ge bort allt mitt godis till barn som jag inte känner. Dom enda barnen som får plinga på är grann-barnen, för dom känner jag, eller åtminstonde deras föräldrar.

När jag hade sagt hejdå till flickorna säger den ena till sin kompis på väg nerför trappen "Ja! Nu vet vi iallafall EN som vill ge oss godis vid påsk!" Verkade dom dom gick runt och rekade inför påsk, lite komiskt faktiskt. Så självklart ska vi ju köpa upp godis nu när jag har sagt att dom ska få det. Hade jag varit kvick så hade jag gett bort dom godisbitarna ifrån Alladinkartongen som har blivit kvar. Rom-russin och Ägglikör. Sånt gillar väl barn?

Glad Påsk till er alla! Innan Påsk då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0