One ring to rule them all

Gud vilken beslutsångest jag har. Jag vet verkligen inte vad jag vill ha för sorts vigselring!
Först trodde jag att jag ville ha en ring med jätte många diamanter, men sen när vi väl var i guldaffären och testade ringar upptäckte jag att FÖR mycket stenar är jätte fult. Såg alldeles för getto-blingigt ut. Nästan som om jag hade köpt ringen på Glitter. Så då testade jag en lite smalare variant med enbart 4 små diamanter på och den kändes rätt okej. Men så är det ju så att man förhoppningsvis ska förbli gifta för resten av livet och då vill man verkligen vara nöjd med sin ring. Så nu är jag inne på att bara ha en slät ring, för en sån kan man ju aldrig tröttna på. Men Mikael tror att jag kommer ångra mig om jag tar en utan diamanter.. Så hur ska jag göra?
Jag är ju inte så "prålig" av mig, så risken finns ju att jag tycker ringen känns för fancy. Att jag kommer känna att jag MÅSTE klä upp mig och se stilig ut så att min stil inte ska skära sig mot ringen. Låter ju urdumt jag vet, men det här är ju viktiga grejer. Och köpa en ring med typ 2 stenar ser ju bara töntigt ut. Som om vi bara hade råd med 2 stenar och inte fler.
Det enda jag vet att jag absolut inte vill ha är en vigselring i vitt guld.



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0