Triops

Nu har våran kamera dykt upp. Suzette och hennes kompisar hade hittat den gömd under vardagsrumsmattan.. Känns som att den som snodde den antagligen fick panik och gömde den där under, för hur har den annars hamnat där?? Hur som helst så låter vi beställningen på nya kameran ligga kvar för vi har länge pratat om att vi vill ha 2 kameror. Undrar fortfarande vem som tog kameran från första början?!

Igår fick vi tillbaka våra prov på Naturkunskapen. Jag kammade hem 9,5 p av 43,5 möjliga. SÅ dåligt trodde jag faktiskt inte det hade gått. Emelie och jag fick oss ett gott skratt iallafall. "Varför har du ritat en djurcell??" "Jag trodde kanske att jag skulle få plus-poäng för mina fina rit-skills.."
Hur som helst hade typ halva klassen fått underkänt så det känns ju lite bättre att veta för min del.
På onsdag ska vi dissekera inälvorna på ett får. Vi ska skära upp strupen, hjärtat, lungorna m.m.. Jag, Mikael o mamma ska kolla upp våran lokal på kvällen så jag kommer missa första timmen på onsdag och jag hoppades att jag kanske skulle missa dissekeringen men då säger min lärare:
- Men så bra, då lär du nog komma lagom till dissekeringen på onsdag!
Så jag slipper inte undan.

Förra veckan installerade jag cd-skivan till min mobil. Tog bara 1 år innan jag fick tummen ur röven. Installationen tog nästan 2 timmar! Men nu har jag iallafall lagt över lite bilder. Fick se ett par jätte fina sommarbilder jag tog förra året som jag tänkte ladda upp här, blir så sommar-sugen när jag ser dom!

Idag ska vi ha mitterminssamtal på Samhällskunskapen, ska bli intressant. Jag hoppas jag ligger på VG.
Återkommer om det.






Ja just de, har skickat efter nya husdjur. Ska bli matte till ett par Triopser. Det är ett urtida vattendjur från dinosariernas tid. Vet att jag fick en påse med såna djur när jag var yngre men vi råkade städa bort dom och ändå sen dess har jag velat ha såna. Är så himla nyfiken på hur dom kommer se ut :)

   


Söt va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0