Walk it off

Idag gick jag inte till skolan eftersom jag har mensvärk, big time! Hade underlättat om jag hade mina starka tabletter som jag fick utskrivet när jag bodde i Oskarshamn. Sist jag frågade en läkare om han ville skriva ut dom tabletterna åt mig sa han: "Nej, det är onödigt starka tabletter, det räcker gott och väl med 2 panodil". Får manliga läkare ens säga så? Har han nångång haft mensvärk? Förstår mig inte på män som ska yttra sig om någonting som dom inte har en aning om. Spelar ingen roll hur många böcker eller utbildningar han har gått för att lära sig om kvinnans kropp, han vet fortfarande inte hur vissa kvinnor har det den tiden på månaden.
Som om jag skulle sparka en kille mellan benen och säga "Äh, larva dig inte, det där var ju inte ens en hård spark!"

Nu ska jag äta kycklingwok med spagetti, för ris är så tråkigt att koka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0